مناسب سازی محیط برای معلولان در هندیجان

26 تیر 1395

رئیس اداره بهزیستی هندیجان گفت: توجه به مناسب سازی محیط در ساخت و سازهای جدید به کاهش مشکلات معلولان و استفاده بیشترآنها از امکانات و خدمات عمومی کمک می کند.


 


ماشاالله مکتوفی افزود: مناسب سازی محیط زمینه استفاده از امکانات عمومی و خدمات شهری برای معلولان را مانند افراد عادی فراهم می کند.


 


وی گفت: مناسب سازی محیط در شهرها یک ضرورت است و همه باید خود را در اجرای آن مسئول بدانند.


 


رئیس اداره بهزیستی هندیجان افزود: در زمان حاضر بیش از یک هزار و 200 نفر با معلولیت های مختلف در سطح شهرستان هندیجان شناسایی شده که توجه به مناسب سازی محیط برای این قشر بسیار ضروری است.


 


مکتوفی گفت: وضعیت مناسب سازی برای رفت و آمد معلولان در هندیجان مناسب نیست و لازم است ضمن تصحیح ساختمان ها و معابر در ساخت و سازهای جدید به مناسب سازی محیط توجه ویژه شود.


 


وی افزود: رعایت نکردن لزامات مناسب سازی در ورودی مغازه های نوساز به معضلی برای معلولان تبدیل و چهره ای نامناسب برای شهر به وجود آورده است.


 


رئیس اداره بهزیستی هندیجان گفت: انتظار می رود اداره های مسئول بخصوص شهرداری در هنگام صدور پروانه ساختمان و پایان کار نسبت به نظارت جهت رعایت مقررات مناسب سازی محیط برای معلولان و جانبازان همکاری و هماهنگی لازم را با بهزیستی داشته باشند.


 


شهرستان هندیجان با جمعیت 45 هزار نفر در جنوب استان خوزستان قرار گرفته است.


 


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است