دبیر فدراسیون ورزش های ناشنوایان: توانایی ارتقا جایگاه ایران در المپیک 2017 را داریم

20 شهریور 1395

مهران تیشه گران : ایران تا کنون در پنج دوره از رقابت های المپیک ناشنوایان شرکت کرده و با توجه به برنامه ریزی و حمایت های بخش های مرتبط توانسته جایگاه خود را از هفدهم در سال 2009 به هشتم در سال 2013 ارتقا بخشد.


وی با بیان اینکه ورزشکاران ناشنوا استعداد و توانایی بالایی دارند، ادامه داد: فدراسیون ناشنوایان برای حضور قدرتمند در المپیک 2017 ترکیه نیاز به یک برنامه منسجم و اعتبار کافی دارد و در حالی که کمتر از یکسال تا آغاز این رقابت ها مانده هنوز هیچ یک از این دو فراهم نیست.


تیشه گران با بیان اینکه ایران قرار است در 14 رشته بازی های المپیک 2017 ناشنوایان شرکت کنیم، گفت: با توجه به اینکه هنوز فدراسیون با سرپرست هدایت می شود و تهیه برنامه کامل برای آماده سازی تیم های شرکت کننده در المپیک در شرح وظایف سرپرست نیست بنابراین با وجود تلاش های افشین داوری در تشکیل ستاد المپیک و مسئول همه رشته ها، هنوز رشته های مختلف برنامه دقیق و منسجمی برای حضور در المپیک ندارند.


وی در ادامه به اشاره به آغاز نام نویسی نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون ورزش های ناشنوایان گفت: خوشبختانه حرکت اولیه برای برگزار انتخابات آغاز شده و امیدوارم وزارت ورزش پس از طی مراحل قانونی، هرچه زودتر زمان برگزاری مجمع انتخابات ریاست فدراسیون ورزش های ناشنوایان را مشخص کند تا برنامه های آماده سازی تیم ها تهیه و اجرایی شود.


دبیر فدراسیون ناشنوایان، ضمن قدردانی از افشین داوری سرپرست فدراسیون ورزش های ناشنوایان افزود: البته همانطور که اشاره شد، داوری منتظر انتخابات نشده است و ستاد تشکیل شده و تا کنون دو جلسه نیز برگزار کرده است.


وی همچنین در خصوص اعتبار مورد نیاز برای اعزام کاروان ورزشی با حدود 200 ورزشکار در 14 رشته ورزشی به المپیک 2017 ناشنوایان گفت: حدود هشت میلیارد تومان برای این اعزام مورد نیاز است و این در حالی است برای فدراسیون ناشنوایان در سال 95 اعتبازی معادل یک میلیارد و 500 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.


وی ادامه داد: بر اساس برنامه های در نظر گرفته شده، اردوی آماده سازی تیم های ملی رشته های مختلف اعزامی به المپیک ناشنوایان از آذرماه به صورت متمرکز و جدی باید آغاز شود و در صورتی که اعتبار لازم برای برگزاری این اردوها تامین نشود، فدراسیون برای اعزام ورزشکاران به این رقابت ها با مشکل جدی مواجه می شود.


بیست و سومین دوره بازی های المپیک ناشنوایان جهان مردادماه 96 در 20 رشته ورزشی و به میزبانی شهر سامسون ترکیه برگزار می شود.


کاروان ورزشی ایران قرار است در این رقابت ها در رشته های والیبال، دوومیدانی، تنیس، تنیس روی میز، فوتبال، جودو ،کاراته، تکواندو، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، بولینگ، بدمینتون، شنا و دوچرخه سواری به المپیک 2018 اعزام کند.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است