اتفاقات جالب پارالمپیک/رکوردشکنی برزیلی ۱۹ ساله و دختر بریتانیایی

24 شهریور 1395

اتفاقات جالبی توسط ورزشکاران حاضر در پانزدهمین دوره این رقابتها و در جریان دیدارهای برگزار شده رقم خورد. در این روز قهرمانانی روی سکو قرار گرفتند یا رکودهایی را جابجا کردند که برخی از آنها با این مدال ها نام خود را در تاریخ ثبت کردند.


 


الکس زاناربی اهل ایتالیا در حالی که در سال ۲۰۰۱ در مسابقات فرمول یک اتومبیلرانی یکی از بهترین های رشته خود بود به دلیل تصادف هر دو پای خود را از دست داد. این ورزشکار اتومبیلرانی حالا صاحب مدال طلا دوچرخه سواری پارالمپیک شده است. وی در لندن یک طلا و دو نقره به دست آورد و این بار در ریودوژانیرو در سن ۴۹ سالگی صاحب مدال رشته دوچرخه سواری پارالمپیک شد.


 


 


یکی از حواشی جالب این دوره از مسابقات پارالمپیک برگزاری اولین دوره از مسابقات رشته سه‌گانه در تاریخ این بازی ها بود. در بخش مردان اولین مدال تاریخ رشته سه گانه به شولتز آلمانی در کلاس PT۴ رسید. شولتز در این خصوص گفت: بهترین روز ورزش حرفه ای من رقم خورد بهترین احساس را تجربه کردم و توانستم به بالاترین نقطه در ورزش دست یابم.


 


در همین رشته و در بخش زنان یک نوجوان ۱۸ ساله آمریکایی تاریخ ساز شد و اولین مدال سه گانه را برای خود ثبت کرد. گریس نورمن آمریکایی در همین کلاس بعد از کسب مدال طلا گفت: من با این مدال به باورهای خودم برای زندگی نزدیک شدم مدال طلایم فراتر از انتظارم بود و بسیار هیجان زده هستم.


 


 


در روز سوم و چهارم مسابقات دو و میدانی بازی های پارالمپیک ورزشکاران هندی با کسب سه مدال در جدول رده‌بندی رقابت ها قرار گرفتند. این مدال ها در حالی کسب شد که وزارت ورزش هند پاداشی معادل ۷.۵ میلیون روپیه یعنی ۱۱۲ هزار دلار را برای دارنده مدال طلای این رقابت ها در نظر گرفته است.


 


ماریا تان دانجالیو جوان ۲۱ ساله فقیر هندی در پرش ارتفاع کلاس T۴۲ مدال طلا گرفت. هموطن وی در همین کلاس نشان برنز دریافت کرد. وی پس از کسب مدال طلا و دریافت جایزه ویژه کشورش گفت: امیدوارم با این پول بتوانم تغییرات زیادی در زندگی ام ایجاد کنم.


 


ورزشکاران هندی که با این مدالها ثروتمند شدند


 


با پایان یافتن رقابت های جودو در بازی های پارالمپیک، ازبکستانی ها تبدیل به قدرت دست نیافتنی در این رشته شدند. تیم جودوی معلولان ازبکستان در دوبخش زنان و مردان در بازی های پارالمپیک برزیل موفق به کسب سه مدال طلا، یک نقره و ۶ برنز شد و رکوردی بی نظیر را برای خود ثبت کرد. در آخرین روز این مسابقات نماینده این کشور در وزن ۱۰۰+ موفق به کسب مدال طلا شد.


 


 


در پایان چهارمین روز از مسابقات شنای بازی های پارالمپیک فقط تیم شنای چین جمع مدال های خود را تنها در این رشته به عدد ۴۲ رساند. چینی ها در رشته شنا ۱۶ طلا، ۱۶ نقره و ۱۰ برنز از آن خود کردند و به این ترتیب شنا در پارالمپیک در تسخیر کامل چینی ها قرار دارد. ورزشکاران چینی تنها در ماده پروانه مردان هر سه مدال طلا، نقره و برنز را برای کشورشان کسب کردند.


 


 


الینه سیمونز ورزشکار زن ۲۱ ساله بریتانیایی و ستاره بازی های پارالمپیک لندن موفق شد مدال طلای رشته ۲۰۰ متر شنا را در کلاس SM۶ کسب کرده و رکورد بی نظیری را زیر سه دقیقه در این رشته برای خود ثبت کند.


 


 


 


در رشته دو و میدانی همچنان ورزشکاران رشته های مختلف در حال درخشش هستند. برزیلی های میزبان یکشنبه شب در حالی در استادیوم ورزشی دو و میدانی حاضر شدند که ورزشکار نوجوان ۱۹ ساله برزیلی، پتروسیو فریر، در دوی ۱۰۰ متر کلاس T۴۷ ضمن کسب مدال طلا، رکورد جهان را بهبود بخشید و مورد تشویق هموطنان خود در استادیوم قرار گرفت. وی پس از کسب این مدال ارزشمند در حالی که خیلی خوشحال بود، گفت: گوش دادن به سرود برزیل آن هم روی سکو تمام خستگی را از تن من بیرون کرد.


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است