تولد روزانه 15 نوزاد با نارسایی شنوایی در کشور

12 مهر 1395

علیرضا اسدی در پنجمین همایش فرهنگی ورزشی استانی هفته جهانی ناشنوایان در شهرستان رفسنجان گفت: تشخیص سریع، اقدامات به هنگام توانبخشی و همکاری خانواده ها از دیگر مولفه های اساسی برای کاهش و رفع محدودیت های شنوایی است.


 


وی افزود: به مدد علم روز و با مداخلات پشگیری و درمانی می توان مشکلات شنوایی از سطح خفیف تا شدید را کاهش داد و درمان کرد.


 


وی راه اندازی و افتتاح سه مرکز خانه کودک و ناشنوا در شهرستان های رفسنجان، جیرفت و شهربابک در هفته دولت را یکی از اقدامات بهزیستی برشمرد وخاطر نشان کرد: با توجه به راه اندازی خانه کودک و ناشنوا در رفسنجان، خانواده ها برای غربالگری و درمان مشکلات شنوایی فرزندانشان مجبور به صرف هزینه های گزاف و رفت و آمد به مرکز استان یا استان های همجوار نیستند.


 


معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمان گفت: شناسایی نارسایی های شنوایی در سنین کودکی و قبل از ورود به دبستان و مداخلات توانبخشی در این سنین باعث می شود فرزندان از مشکلات شنوایی مصون بمانند و خانواده هایی که دارای سابقه ناشنوایی یا کم شنوایی هستند در مشاوره های ژنتیک پیش از ازدواج باید این موارد را مورد توجه قرار داده و نسبت به اخذ مشاوره های ژنتیک اقدام کنند.


 


وی با تاکید مجدد بر غربالگری شنوایی فرزندان در سنین نوزادی و قبل از دبستان تصریح کرد: از 63 هزار نوزاد متولد شده با ضریب نفوذ 75درصد، تعداد 48 هزار نفر غربالگری شده اند که مشکلات 130 نفر با مداخله به هنگام و کاشت حلزون برطرف شده است.


 



اسدی توفیقات حاصل شده از غربالگری های شنوایی قبل از سن دبستان را از عوامل اساسی تضمین سلامت شنوایی فرزندان و کاهش هزینه ها دانست ویادآورشد:دولت 90 درصد هزینه های کاشت حلزون را پرداخت می کند.


 


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است