عدم به‌کارگیری معلولان در دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی

14 مهر 1395

رقیه رئوف پور: با توجه به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به‌منظور ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد معلول مطابق با قانون تمام دستگاه‌ها و نهادهای دولتی باید سه درصد از مجوزهای استخدامی (رسمی، پیمانی، کارگری) خود را به معلولان تحت پوشش بهزیستی اختصاص دهند.


 


وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها، شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی موظف هستند حداقل شصت درصد از پست‌های سازمانی تلفنچی و پست‌های سازمانی متصدی دفتری و ماشین‌نویسی را به افراد نابینا و کم‌بینا و معلولان جسمی، حرکتی اختصاص دهند، افزود: متأسفانه مجموعه ادارات و دستگاه‌های مختلف استان این مصوبه را رعایت نمی‌کنند و سهم به‌کارگیری معلولان در دستگاه‌های اجرایی کمتر از ۱۰ درصد است.


 


معاون اشتغال بهزیستی استان خواستار توجه ویژه استاندار خراسان شمالی به این مقوله در استخدامی جدید امسال شد و بیان داشت: با توجه به اینکه طی سال گذشته برخی از معلولان در آزمون‌های استخدامی قبول شدند اما به‌کارگیری این افراد از سوی مسئولان رد شد.


 


رئوف پور بابیان اینکه دستگاه‌های اجرایی قانون به‌کارگیری معلولان را رعایت نمی‌کنند، گفت: این اقدام سبب گلایه‌مندی جامعه معلولان را در پی داشته است.


 


این مسئول تصریح کرد: عدم به‌کارگیری معلولان در کارهای متناسب با وضعیت آنان وعدم باور توانمندی این افراد از موانع و مشکلات ایجاد اشتغال معلولان است که سبب ایجاد نرخ بالای بیکاری در این افراد شده است.


 


وی افزود: به‌کارگیری معلولان در پست‌های اداری، تأمین حق بیمه سهم کارفرما توسط سازمان بهزیستی، پرداخت تسهیلات اعتباری به واحدهای تولیدی، خدماتی، عمرانی و صنفی و کارگاه‌های تولیدی حمایتی در مقابل اشتغال افراد معلول، پرداخت تسهیلات اعتباری خوداشتغالی از وظایف دولت به‌منظور حمایت از حقوق معلولان و اشتغال این افراد است


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است