اقبالی: عملکرد ایزدیار به نسبت لندن بهتر بود

14 مهر 1395

محمدحسین اقبالی، مربی تیم ملی شنا جانبازان و معلولین در بازی های پارالمپیک ریو درخصوص عملکرد تنها نماینده کشورمان در مسابقات شنا پارالمپیک گفتگویی با روابط عمومی فدراسیون انجام داد.


 


اقبالی ضمن ابراز رضایت از عملکرد ایزدیار گفت: اگرچه شاهین در ماده اصلی خود یعنی 100 متر قورباغه همان عنوان هشتم لندن را تکرار کرد، اما اینبار با سه ثانیه بهبود رکورد در این جایگاه ایستاد و در ماده 50 متر آزاد نیز توانست عنوان سیزدهم لندن را به دهم ارتقا دهد.


 


وی افزود: با توجه به شرایط و اینکه ایزدیار در فاصله مسابقات لندن تا ریو تنها در دو رویداد برون مرزی شرکت کرد ه است، کسب این نتایج بسیار عالی بود و نمی توان انتظار داشت همانند سایر رقیبان که دائم در کوران مسابقات بین المللی هستند، نتیجه بگیرد. از نظر من همینکه وی توانست در جمع هشت شناگر برتر مسابقات قرار بگیرد بسیار خوب عمل کرده و امیدوارم در دوره های بعدی بتواند روی سکو هم برود.


 


اقبالی گفت: شنا بعد از دو ومیدانی، دومین رشته پر مدال پارالمپیک است و در همین بازی ها حدود 456 مدال تنها در شنا توزیع شد. جالب است بدانید کشور اوکراین که در رده بندی بازی های المپیک سوم شد، توانست 65 درصد از مدال های خود را از شنا بدست بیاورد و این نشان دهنده اهمیت این رشته است و اگر سرمایه گذاری خوبی در کشورمان بر روی شنا و ورزشکاران آن انجام بشود در آینده بسیار پرثمر خواهد بود.


 


مربی تیم ملی خاطرنشان کرد: اخیرا مسابقات قهرمانی کشور شنا برگزار شد و خوشبختانه شاهد استقبال بسیار خوب ورزشکاران سراسر کشور بودیم و در همین مسابقات نیروهای جوان و مستعدی شناسایی شدند که تعدادی از آنها پدیده هستند. اگر به زودی بتوانیم اردوهای آمادگی برگزار کنیم و در این اردوها از شناگران منتخب دعوت بعمل بیاوریم، می توانیم امیدوار باشیم که در بازی های پاراآسیایی اندونزی و نیز بازی های پاراآسیایی جوانان نتایج خوبی بدست خواهیم آورد و از طرفی این اقدام سرمایه گذاری برای دور بعدی بازی های پارالمپیک توکیو نیز خواهد بود.


 


وی افزود: در رشته شنا خوشبختانه کار به صورت تیمی انجام می شود و نه تنها من، بلکه دوستان زیادی به عنوان مسئولین انجمن، مربی و ... همکاری می کنند و این جو صمیمانه باعث شده تا از هیچ تلاشی برای ارتقا سطح شنا و ورزشکاران دریغ نشود و همه عاشقانه برای اعتلای این ورزش تلاش می کنند. به ویژه که رشته ی شنا نه تنها از نظر قهرمانی، بلکه برای سلامتی ورزشکاران جانباز و معلول بسیار اهمیت دارد و در زمره ی رشته هایی است که در صورت آمادگی شرایط بدنی، سن و سال مطرح نیست و حتی شناگرانی را داشته ایم که در دهه ی ششم زندگی خود به مدال دست یافته اند.


 


اقبالی گفت: از فدراسیون تشکر می کنم که با وجود مشغولیاتی که پس از مسابقات پارالمپیک بود مقدمات برگزاری رقابت های قهرمانی کشور را فراهم کرد و امیدواریم از مجموع برگزیدگان این مسابقات و نیز مسابقات مهر رضوی که سال گذشته برگزار شد، بتوانیم به زودی اردوهای آمادگی را برپا کنیم و با سرمایه گذاری روی این استعدادها، برای مدال آوری این رشته در سالهای آینده گامهای موثری برداریم.


 


شاهین ایزدیار، تنها نماینده ایران در رقابت های شنا بازی های پارالمپیک ریو بود و دومین حضور پارالمپیکی خود را تجربه می کرد.


 


 


منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است