وب سایت کم بینایان و نابینایان برگزیده همایش مدیران فناوری اطلاعات شد

25 مهر 1395

کارگروه علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در چهارمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات از وب سایت کم بینایان و نابینایان نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اهدای لوح تقدیر تجلیل کرد.


در بخشی از لوح اهدایی که به امضای معاون پژوهش و فناوری اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده، آمده است: برپایه داوری کارگروه علمی، وب سایت کم بینایان و نابینایان نهاد کتابخانه های عمومی کشور به عنوان محصول برگزیده در چهارمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات انتخاب شد، موفقیت روزافزون آن سازمان گرامی را از درگاه ایزد خواستار است.


وب سایت کم بینایان و نابینایان نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هدف تسهیل استفاده جامعه کم بینا و نابینای کشور از منابع اطلاعاتی و به اشتراک گذاری آنها راه اندازی شده است.


حدود پنج هزار نفر در بخش نابینایان کتابخانه های عمومی کشور عضو هستند و این تعداد یک درصد نابینایان و کم بینایان کل کشور را تشکیل می دهند.


ارسال سه بسته کتب به خط بریل در 56 عنوان برای کتابخانه های سراسر کشور، برگزاری شش دوره آموزش ضمن خدمت برای کتابداران بخش نابینایان و کم بینایان، تولید نرم افزار کتاب سفید، برگزاری نشست های کتابخوان ویژه این قشر از جامعه از جمله فعالیت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای ارتقای سطح مطالعه در میان افراد نابینا و کم بینای کشور است.


این وب سایت به همت معاونت توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی و معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری نهاد کتابخانه های عمومی کشور از دوازدهم مرداد ماه به نشانی sepid.samanpl.ir در دسترس قرار گرفته است.


 


** «معجون عشق» معرفی می شود


چهارمین نشست «آثار خواندن» از سلسله نشست های معرفی و نقد کتاب با بررسی کتاب «معجون عشق» نوشته «یوسف علیخانی» به موضوع ادبیات عامه پسند اختصاص می یابد.


این نشست فردا(یکشنبه) ساعت 14 با حضور یوسف علیخانی، نویسنده اثر، یزدان منصوریان عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی، ابراهیم عمرانی پیشکسوت رشته علم اطلاعات و دانش شناسی و جمعی از علاقه مندان کتاب و کتابخوانی در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی تهران (پارک شهر) برگزار می شود.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است