تولد سالانه 25 تا 30 هزار معلول‌ در کشور

28 مهر 1395

محسنی‌بندپی با اشاره به طرح غربالگری ژنتیک ازدواج در سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح کنترل معلولیت‌زدایی در کشور است.


 


وی در ادامه با تاکید بر اینکه این طرح را در دو استان یزد و کرمان به عنوان پایلوت انجام دادیم، گفت: با اجرای طرح غربالگری ژنتیک 25 درصد کاهش معلولیت در دو استان مذکور داریم.


 


این مسؤول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه وجود بیش از 25 تا 30 هزار معلول‌زایی در کشور داریم، گفت: عمده دلایل معلول‌زایی 50 درصد آن مربوط به اختلالات ژنتیک، 25 درصد ناشناخته و 25 درصد دیگر مربوط به مراقبت‌های حین زایمان و تغذیه است.


 


محسنی‌بندپی در پایان تصریح کرد: در بحث شنوایی‌سنجی سه تا چهار نفر در یک‌هزار نفر دچار کم‌شنوایی و ناشنوایی می‌شوند.


 


وی با تاکید بر اینکه برنامه داریم غربالگری را بالای 90 درصد بالا ببریم، گفت: با توجه به افزایش 25 تا 30 هزار معلول‌زایی در کشور امیدواریم بتوانیم در برنامه پنج ساله توسعه این میزان معلولیت را کاهش دهیم.


انوشیروان محسنی‌بندپی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه ششم توسعه و برنامه‌های بهزیستی در حمایت از مددجویان اظهار کرد: دولت و کمیسیون فرهنگی تلفیق این برنامه را بررسی کردند و نسبت به افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، سقف 20 درصد حقوق را در نظر گرفتند.


 


رئیس سازمان بهزیستی بیان داشت: دولت پذیرفته است تا بار مالی افزایش 20 درصدی حقوق مستمری‌بگیران را تنظیم کند.


 


وی در ادامه قانون حمایت از معلولیت از دیگر برنامه‌های سازمان عنوان کرد و گفت: این قانون در مجلس کمیته‌ای مشترک تشکیل شد که به صورت جدی پیگیر امور هستیم که هر چه زودتر از صحن مجلس این قانون تصویب شود تا در سال آینده دولت آن را در برنامه بودجه قرار دهد.


 


این مسؤول مزایا و برنامه‌های قانون حمایت از معلولین را حمایت‌های مالی، توانبخشی، بیمه کارفرمایی و پرداخت حداقل مستمری قانون کار و ... عنوان کرد.


 


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است