ابداع پنجه کربنی برای راه رفتن افراد معلول توسط محققان کشور

3 آبان 1395

محققان یک شرکت دانش‌ بنیان ایران با ابداع دو نمونه پنجه کربنی دریچه‌ای جدید برای استفاده از فناوری‌های روز دنیا توسط معلولان ایرانی گشودند.


هادی نوروزیان، نایب رئیس شرکت دانش‌ بنیان و سازنده این محصول در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ساخت پنجه‌های کربنی برای نخستین بار از سوی این شرکت با راهنمایی دکتر سید محمدرضا خلیلی در آزمایشگاه مرکز عالی تحقیقات مواد و سازه‏‌های پیشرفته و هوشمند دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی صورت گرفته است، اضافه کرد: هدف ما با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت «اقتصادمقاومتی و اقدام و عمل» در کشور، بومی سازی محصولات پیشرفته جهانی است.


 


وی خاطرنشان کرد: شرکت دانش بنیان کامپوزیت هوشمند فناور آسیا با پیشینه چند ساله تحقیقاتی و اجرایی در زمینه کامپوزیت و سازه‌های هوشمند و مشبک از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را در راستای ارتقای سطح کیفی زندگی معلولین در فعالیت‌های اجتماعی و ورزشی آغاز کرده است.


 


محصولات تولیدی این مرکز در دو نوع پنجه مصنوعی کربنی راه رفتن و دویدن برای افراد معلول با حمایت مرکز رشد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به بازار عرضه شده است.


 


وی درباره نحوه ساخت پنجه‌های کربنی، گفت: در ساخت این پنجه‌ها از کامپوزیت‌های الیاف کربن و اپوکسی استفاده شده است که سبب استحکام بالا و وزن کم آنها شده است.


نوروزیان با اشاره به اینکه قابلیت انعطاف پذیری و جذب انرژی بالای این پنجه‌ها موجب حرکات روان و بدون آسیب برای افراد معلول می‌شود، افزود: پنجه‌های کربنی ساخته شده علاوه بر عملکرد بسیار مناسب و منطبق با محصولات مشابه خارجی، با قیمتی نزدیک به یک سوم قیمـــت نمونه‌های خود در بازار ایران یافت می‏‌شود.


 


وی تصریح کرد: یافته‌های این تحقیق که به ثبت دو اختراع منجر شده در قالب دو مقاله نیز در کنفرانس‌های بین‌المللی ارائه شده است.


 


نوروزیان افزود: با قرار گرفتن این شرکت در فهرست مشمولان "قانون حمایت از شرکت‏ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری و اختراعات" امیدواریم با حمایت مسؤولان، شاهد حضور محصولات دانش‏ بنیانمان در بازار داخلی و کشور های همسایه ایران باشیم.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است