سه رویداد مهم پیش روی دوومیدانی معلولان ایران

16 آبان 1395

مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی معلولان از اعزام ورزشکاران این رشته به سه رویداد مهم بین‌المللی خبر داد.


 


بهمن رضایی : با توجه به این که سال آینده رویدادهای مهمی همچون مسابقات قهرمانی جوانان جهان در سوئیس، مسابقات قهرمانی جهان در لندن و بازی‌های کشورهای اسلامی در باکو آذربایجان را داریم، بنابراین با برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در تمام ماده‌های دوومیدانی، ضمن استعدادیابی و شناسایی نفرات جدید سعی کردیم تیم خوبی را برای شرکت در این سه رویداد آماده کنیم تا به بهترین نتیجه‌ ممکن در دوومیدانی دست پیدا کنیم.


 


وی گفت: رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های کشورهای اسلامی در بخش معلولان فقط در ماده پرتاب دیسک کلاسی F57 برگزار می‌شود و سایر کلاس‌ها مربوط به دوومیدانی نابینایان و کم بینایان است. ضمن این که در بخش بانوان در این بازی‌ها نماینده‌ای نداریم و رقابت‌ها تنها در بخش مردان برگزار خواهد شد.


 


رضایی در ادامه خاطر نشان کرد: برای شرکت در بازی‌های کشورهای اسلامی منتظر ابلاغ کمیته ملی پارالمپیک هستیم تا ببینیم با چند ورزشکار می‌توانیم در این بازی‌ها حضور پیدا کنیم تا بر اساس آن برنامه‌های آماده سازی خود را آماده کنیم.


 


وی همچنین درباره برنامه‌های انجمن دوومیدانی برای حضور هر چه قوی‌تر در مسابقات جهانی دوومیدانی جوانان جهان در سوئیس و مسابقات جهانی دوومیدانی بزرگسالان در لندن ، خاطر نشان کرد: برای برنامه‌ریزی جهت شرکت در این دو تورنمنت مهم، منتظر هستیم تا ببینیم IPC چند سهمیه به ایران می‌دهد و در چه موادی از دوومیدانی حق شرکت در مسابقات جهانی را داریم تا بر اساس آن وضعیت تیم را مشخص کنیم. البته پیش‌بینی 20سهمیه را داریم و امیدوارم IPC این تعداد سهمیه را به ایران بدهد.


 


مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی، معلولان همچنین در رابطه با وضعیت سارا عبدالمالکی و این که تصور می کنید از چه زمانی رقابت حرفه‌ای خود را در ورزش معلولان آغاز کند، ‌اضافه کرد: برای تایید نهایی کلاس بندی پزشکی عبدالمالکی، جهت شرکت در مسابقات، ابتدا باید کلاس بندی او در کلاس F57 پرتاب دیسک توسط IPC در اولین مسابقه برون مرزی به تایید برسد تا مشکلی برای حضور در رقابت‌های برون رمزی نداشته باشد. البته وی چون ورزشکار بوده و با ورزش بیگانه نیست من یقین دارم او این توانایی را دارد که زودتر به جمع ملی‌پوشان دوومیدانی ملحق شود و در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی شرکت کند.


 



رضایی در پایان خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما بر این است که با جوانگرایی تیم‌ ‌ملی دوومیدانی معلولان، در رقابت‌های آینده تعداد مدال‌های خود را افزایش دهیم و شرایط بهتری را برای دوومیدانی معلولان رقم بزنیم.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است