نمایشگاه بهمن و 110 نفر در یک نگاه

18 آبان 1395

نخستین نمایشگاه دستاوردهای کاروان ایران در پارالمپیک با نام بهمن و 110 نفر روز پنجشنبه 13 آبان ماه با حضور مسئولان کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون جانبازان و معلولین و خانواده مرحوم بهمن گلبارنژاد کار خود را در موسسه فرهنگی آغاز کرد.


 


این نمایشگاه شامل تصاویری از خاطرات تلخ و شیرین پارالمپیکی بود که از دریافت سهمیه تا کسب افتخارات مختلف را در تاریخ ورزش ایران رقم زد.

 


در بخش های مختلف این نمایشگاه عکس‌هایی از زنده‌ یاد گلبارنژاد ، طرح‌ها و پوسترهایی که هنرمندان با موضوع این ورزشکار خلق کرده‌اند در دید مخاطبان قرار گرفت. بخشی از آلبوم خانوادگی این ورزشکار و برخی از وسایل شخصی او مانند دوچرخه، کلاه، مدال‌ها، جام‌ها نیز در قالب یک موزه کوچک در این بخش نمایش داده شد.


 


همچنین کمیته ملی پارالمپیک مشعل مسابقات پارآسیایی، پارالمپیک زمستانی و تابستانی، عروسک‌های نماد بازی‌های مختلف و برخی لوازم مربوط به ورزش‌های جانبازان و معلولین را در نمایشگاه قرار داد.


 


خسروی وفا: گلبارنژاد نام ایران را در پارالمپیک جاودانه کرد


 


محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک در این خصوص گفت: اثر گذاری گلبارنژاد از طلای رحمان یا طلای تیم ملی والیبال نشسته کمتر نبود و وی نام ایران را تا ابد در تاریخ پارالمپیک جاودانه کرد.


 


وی افزود: من معتقد هستم که پایان قهرمانانه گلبارنژاد برای هر ورزشکاری آرزو است و باید گفت نام این قهرمان در تاریخ پارالمپیک ایران و جهان باقی ماند.


 


اشرفی: گلبارنژاد انگیزه ما را افزایش داد


 



مسعود اشرفی دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در این باره عنوان کرد: در پارالمپیک ریو یک گروه عکاس همراه کاروان حضور داشت تا موفقیت ها را لحظه به لحظه ثبت کند و اکنون تصاویر دستاوردهای ریو در این نمایشگاه به نمایش درآمد تا به شناخت جامعه از ورزش جانبازان و معلولین کمک کند.


 


وی ادامه داد: قبل از اعزام به ریو، برپایی نمایشگاه در برنامه کاری کمیته پیش بینی شده بود و اتفاقی که برای گلبارنژاد رخ داد انگیزه ما را برای برپایی این نمایشگاه با نام بهمن و ۱۱۰ نفر بیشتر شد و همزمان با گذشت چهلم آن مرحوم، این نمایشگاه برپا شد.


 


اله کرمی: برپایی نمایشگاه دیدگاه تازه ای به جامعه ورزش می دهد


 


رقیه اله کرمی رئیس انجمن تیراندازی جانبازان و معلولین در این خصوص بیان داشت: برپایی نمایشگاه باعث می شود هم دیدگاه تازه ای به جامعه ورزشی دهد چرا که ورزشکاران متوجه می شوند که عملکرد آنها در مسابقات جهانی دیده می شود.


 


وی افزود: باید نمایشگاه های متعددی پس از مسابقات آسیایی و جهانی برگزار شود تا مردم و افراد جانباز و معلول با ورزش پارالمپیکی بیشتر آشنا شوند.


 


این نمایشگاه با هدف آشنایی هر چه بیشتر جامعه با ورزش جانبازان و معلولین از 13 تا 17 آبان ماه دایر شد و اکنون این تصاویر به استان فارس منتقل می شود تا این نمایشگاه در این استان نیز برپا شود.


 


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است