تجلیل از برترین های جشنواره «معلول، معلولیت و توانمندسازی»

19 آبان 1395

اختتامیه دومین جشنواره انتخاب بهترین کتاب با موضوع «معلول، معلولیت و توانمندسازی» یکشنبه 23 آبان ماه ساعت 16:30 در تالار قلم کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.


انجمن علمی و آفرینش‌های هنری معلولان ایران با همکاری معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی، موسسه خانه کتاب، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه فرهنگی هنری آوای معلولان دومین جشنواره انتخاب بهترین کتاب با موضوع «معلول، معلولیت و توانمندسازی» را برگزار می‌کند.


انتخاب بهترین اثر با موضوع معلول، معلولیت و توانمندسازی افراد دارای معلولیت، ایجاد فضای مناسب رقابتی میان نویسندگان، محققان و مولفان، ایجاد انگیزه و تقدیر از نویسندگان، محققان و مولفان، ارتقای سطح فرهنگ عمومی و تغییر نگرش آحاد جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.


از دیگر اهداف آن می توان به آشنایی مخاطبان با توانایی‌های بالقوه و بالفعل معلولان در حوزه فرهنگی، بررسی و رفع معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی گروه هدف، نشر فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه و تجلیل از نویسندگان، محققان و مولفان به‌ویژه دارای معلولیت اشاره کرد.


حضور در این اختتامیه برای عموم علاقمندان آزاد است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی دبیرخانه تهران، خیابان استاد نجات اللهی، خیابان اراک، پلاک ٤٦، انجمن علمی و آفرینش‌های هنری معلولان ایران مراجعه کنند.


 


** «چراغ» در جشنواره فیلم کوتاه تهران


برنامه «چراغ » تا یکشنبه 23 آبان اخبار جشنواره فیلم کوتاه تهران را به صورت ویژه پوشش داده و اطلاع رسانی می کند.


نقد و بررسی آثار، گزارش از حواشی جشنواره، مروری بر سینمای مستند و گفت وگو با دست اندرکاران و برگزارکنندگان این جشنواره، بخش های متنوع این برنامه را تشکیل می دهد.


تهیه و تولید این برنامه بر عهده «گروه اخلاق و زندگی شهروندی» رادیو تهران است، مخاطبان می‎توانند شنبه تا پنجشنبه، ساعت 21 شنونده این برنامه باشند.


 


** اولین دوره دانش افزایی بنیاد سعدی برای دانش آموزان غیر ایرانی


دانش آموزان مدرسه زبان شناسی آستاراخان روسیه به عنوان اولین گروه دانش آموزی، برای گذراندن دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی به تهران آمدند.


این اولین حضور فارسی آموزان در سطح دانش آموزی در دوره های دانش افزایی بنیاد سعدی است که از 19 تا 25 آبان ماه برگزار می شود، طی آن شش نفر از دانش آموزان به همراه مدیر این مدرسه زبان‌شناسی، به ایران آمدند.


در این دوره کوتاه مدت مانند دیگر دوره های دانش افزایی، کلاس‌های آموزشی به منظور افزایش مهارت‌های گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتن در فارسی، برای دانش آموزان برنامه ریزی شده است.


دانش آموزان روس همچنین در مدت اقامت یک هفته‌ای خود در قالب گشت‌های فرهنگی و گردشگری، از اماکن تاریخی و علمی تهران همچون موزه دفاع مقدس، کاخ گلستان، بازار سنتی تجریش، برج میلاد و کتابفروشی‌های تهران بازدید می‌کنند.


دانش آموزان حاضر در دوره کوتاه مدت دانش افزایی که در گروه سنی 15 تا 17 سال قرار دارند، از سال 2012 تاکنون علاوه بر تحصیل در دبیرستان، به صورت آزاد در مدرسه زبان شناسی آستاراخان نیز به فراگیری زبان فارسی پرداخته‌اند و اکنون به دعوت بنیاد سعدی برای گذراندن دوره کوتاه مدت دانش افزایی، به ایران سفر کرده‌اند


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است