استفاده از توانمندی معلولان در هلال احمر

23 آبان 1395

دکتر حسن صفاریه در نشست مشورتی نقش معلولیت در برنامه های هلال احمر که با همکاری کمیته بین المللی صلیب سرخ برگزار شد، گفت: استفاده از توانمندی در افراد دارای معلولیت در جمعیت، مدافعه گری از حقوق معلولان، تبادل نظر با سایر جمعیت ها برای تامین منافع معلولان و کمک به تصویب دستورالعمل های کمک به بهبود شرایط معلولان در جوامع و ارتقای خدمت ارائه شده به معلولان قبل، حین و بعد از حوادث از زمینه های مشترک همکاری میان جمعیت های ملی در بهبود زندگی معلولان است.


 


وی ادامه داد: ۱۵ درصد جمعیت دنیا به نوعی از معلولیت رنج می برند که یک میلیارد نفر از جمعیت کره زمین را تشکیل می دهند و سالانه ۱۰ میلیون نفر به این جمعیت اضافه می شود.


 


سرپرست معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون نفر از معلولیت شدید رنج می برند، تصریح کرد: بیشتر این افراد جایگاه خاصی در برنامه های ملی توسعه کشورها نداشته و از خدمات عمومی محروم هستند و لذا واجب است دولت ها و نهادهای مردمی برای بهبود زندگی این افراد تلاش بیشتری از خود نشان دهند.


 


وی با اشاره به اینکه جوامع با حوادث طبیعی و ساخته دست بشر رو به رو هستند که آمار معلولیت جوامع را افزایش می دهد، افزود: بسیج نیروهای همبستگی و یکپارچگی در نهضت می تواند ما را در یاری رساندن به افراد دارای معلولیت کمک کند.


 


صفاریه تاکید کرد: نهضت بین المللی و جمعیت های ملی در کمک به افراد معلول دارای دغدغه مشترک هستند و تشریک مساعی در به کار گیری و کمک به این افراد، می تواند و باید از برنامه های اساسی این جمعیت های ملی باشد.


 


به گفته وی، استراتژی پیشنهادی شمول معلولیت در برنامه های نهضت در مجمع عمومی نهضت در سال ۲۰۱۵ به تصویب اعضا رسیده و این مهم موجب شده که جمعیت هلال احمر ایران امادگی خود را در کمک به افراد معلول اعلام کند.


 


سرپرست معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر، یادآور شد: ما به عنوان معین دولت تلاش داریم با همکاری سایر نهاد ها و سازمان ها براساس استراتژی های تعیین شده وارد عمل شده و برنامه ریزی کنیم.


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است