شمشیربازی، وزنه‌برداری و فوتبال به ورزش بانوان معلول اضافه می‌شوند

1 آذر 1395

نایب رییس فدراسیون جانبازان و معلولین در امور بانوان از راه‌اندازی رشته‌های وزنه‌برداری، شمشیربازی و فوتبال زنان در آینده خبر داد و گفت: به دنبال افزایش تعداد رشته‌های مدال آور در ورزش زنان جانباز و معلول هستیم.


 


بتول مشرف جوادی : در جهت افزایش رشته‌های بانوان معلول و کسب مدالهای بیشتر در این بخش، به دنبال این هستیم تا رشته‌های وزنه‌برداری، شمشیربازی و فوتبال زنان را راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم در رویدادهای آینده بویژه در پارالمپیک 2020 توکیو تعداد مدالهای خود را افزایش دهیم. البته اضافه شدن این رشته‌ها به ورزش بانوان جانباز و معلول در وهله نخست بستگی به تائید فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک دارد و سپس فدراسیون جهانی که چقدر موافق اضافه شدن این رشته‌ها در ورزش بانوان معلول باشد.


 


وی با بیان این که به دنبال کیفی‌سازی رشته‌های معلولین هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به استقلال پیدا کردن کمیته ملی پارالمپیک از المپیک، من یقین دارم سال آینده ورزش بانوان جانباز و معلول از نظر امکانات، تجهیزات و بودجه وضعیت بهتری نسبت به گذشته پیدا خواهد کرد. در حال حاضر بانوان در 11 رشته ورزشی فعالیت می‌کنند که در اکثر رشته‌ها صاحب سکوهای آسیایی، جهانی و پارالمپیک هستیم. قطعا با کیفی سازی رشته‌های معلولین و اضافه‌کردن رشته‌های مدال‌آور، در آینده افق روشنی را پیش‌روی ورزش بانوان جانباز و معلول خواهیم داشت.


 


مشرف جوادی هم‌چنین از برگزاری مسابقات قهرمان کشوری در تمام رشته‌های بانوان تا پایان سال خبر داد و گفت: برای این که بتوانیم به سمت جوانگرایی تیم‌ها حرکت کنیم و نیروهای جوان و باانگیزه‌ای را برای مسابقات جوانان جهان و به دنبال آن بازیهای پاراآسیایی اندونزی شناسایی کنیم، مسابقات قهرمانی کشور بهترین فرصت برای این این منظور است.


 


وی ادامه داد: برای پارالمپیک 2020 توکیو، هدف‌گذاری تنها کسب سهمیه نخواهد بود بلکه سعی خواهیم کرد کیفیت را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا مدالهای بیشتری را به ورزش بانوان اختصاص دهیم.


 


نایب رییس فدراسیون جانبازان و معلولین در امور بانوان در پایان از برگزاری نشست سراسری نواب رئیسان بانوان ورزش جانبازان و معلولین سراسر کشور با حضور رباب شهریان معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و محمود خسروی وفا رییس فدراسیون جانبازان و معلولین طی روزهای 13 و 14 آذر در محل فدراسیون خبر داد.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است