قوانین جدید برای بازگشت روسیه به رقابت های پارالمپیک

2 آذر 1395

ورزشکاران معلول روسیه پس از رسوایی دوپینگ از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک از حضور در بازی های پارالمپیک ریو محروم شدند.


 


اکنون کمیته بین المللی پارالمپیک با همکاری آژانس جهانی ضد دوپینگ استانداردهای جدیدی را وضع کرده است. یک کارگروه انتخاب شده تا در این خصوص با کمیته ملی پارالمپیک روسیه کار کند.


 


یکی از استانداردهایی که باید برای بازگشت روسیه به ورزش در نظر گرفته شود این است که این کشور باید برای یافته های گزارش «ریچارد مک‌لارن» همکاری های لازم را به عمل بیاورد.


 


طبق گزارش این پروفسور کانادایی، وزارت ورزش روسیه حد فاصل سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ در نمونه های دوپینگ ورزشکاران این کشور دستکاری کرده است.


 


این گزارش مشخص کرده که ۲۷ نمونه از آزمایش ها دستکاری شده اند که پنج تای آن مربوط به پارالمپیک تابستانی است.


 


کمیته بین المللی پارالمپیک همچنین مدارکی یافت که نشان می داد نمونه آزمایش های پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوچی عوض شده بودند و برای همین دستور به بررسی مجدد نمونه های سوچی داد.


 


روسیه قرار بود در بازی های پارالمپیک ریو با ۲۶۷ ورزشکار در ۱۸ رشته شرکت کند اما به دلیل رسوایی دوپینگ از حضور در این رقابتها محروم شد.


 


کاروان این کشور در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن با ۳۶ مدال طلا، ۳۸ نقره و ۲۸ برنز پس از چین در جایگاه دوم ایستاد.


 


در ریو، چینی ها دوباره اول شدند و این بار بریتانیا بود که جای روسیه را در رده دوم گرفت.


 


پس از کنار گذاشته شدن روسیه از بازی های پارالمپیک ریو، این کشور رقابتهای سه روزه ای در مسکو برگزار کرد تحت عنوان «پارالمپیک جایگزین».


 


 


منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است