دریافت خدمات توانبخشی نیازمند استعلام از هیچ سازمانی نیست

3 آذر 1395

به گفته معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران، معلولان برای تشکیل پرونده و دریافت کارت معلولیت و خدمات توانبخشی نیاز به استعلام از سازمانهای دیگر ندارند.


 


محمدرضا اسدی در پی انتشار خبری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه معلولان برای دریافت کارت و تشکیل پرونده باید از سه سازمان استعلام بگیرند گفت: این خبر کذب است و برای تشکیل پرونده و دریافت خدمات توانبخشی نیاز به استعلام از هیچ دستگاهی نیست.


 


اسدی با اشاره به این موضوع که برابر قانون، بهزیستی تنها سازمان ارائه دهنده خدمات تخصصی به معلولان است افزود: دریافت خدمات توانبخشی از قبیل وسایل توانبخشی، کمک هزینه خدمات توانبخشی، کمک هزینه درمان، تامین و تعمیر و مناسب سازی مسکن، کمک هزینه آموزشی و حرفه آموزی و ... با حضور در کمیسیون و تشکیل پرونده و بدون نیاز به هرگونه استعلام انجام می گیرد.


 


معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه تنها در مورد پرداخت مستمری از کمیته امداد استعلام می شود تصریح کرد: برابر قانون یک فرد تنها از یک محل می تواند مستمری دریافت کند که استعلام از کمیته امداد توسط سازمان بهزیستی و نه فرد معلول صورت می گیرد.


 


اسدی در پایان تاکید کرد: ارائه خدمات توانبخشی مشروط به دریافت و ارائه کارت معلولیت نشده است و حتی تیمهای سیار کمیسیون در استان تهران در صورت نیاز معلول بویژه معلولیت‌های جسمی حرکتی شدید و ضایع نخاعی گردنی به منزل آنان اعزام می شوند.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است