چهره‌های سینمایی مهمان جشن کودکان توان‌یاب می‌شوند

6 آذر 1395

کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان جشنی را به مناسبت ۱۳ آذر روز جهانی معلولان و به پاس راه‌اندازی مراکز فراگیر در تمامی استان‌های کشور تدارک دیده است.


 


ایده تبدیل کتابخانه‌های کانون به مراکز فراگیر که در آن کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه (معلول جسمی‌حرکتی، نابینا و ناشنوا) در کنار دیگر اعضای کانون و زیر یک سقف به فعالیت‌های فرهنگی و هنری بپردازند از ۱۲ آذر سال ۱۳۸۰ و با تغییر کاربری مرکز شماره ۲۱ کانون تهران به مرحله اجرا درآمد. پس از آن کانون تهران ۴ مرکز و کانون بندرعباس و اصفهان نیز دو مرکز دیگر را به این کودکان اختصاص دادند و روند ایجاد مراکز فراگیر در سه سال اخیر از هفت مرکز فراگیر در کشور به ۳۹ مرکز رسیده است.


 


کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال در روز جهانی معلولان، راه‌اندازی این مراکز در تمامی استان‌های کشور را که تعداد آنها به ۳۹ مرکز رسیده است، در سراسر کشور جشن می‌گیرد.


 


در این جشن‌ها کودکان با نیازهای ویژه و توان‌یاب در کنار دیگر همسالان عضو کانون به اجرای سرود می‌پردازند و نمایش‌هایی در این آیین‌ها اجرا می‌شود.


 


جشن بزرگ کانون تهران نیز از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷ روز شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ در سالن مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.


 


برخی از چهره‌های شاخص و بازیگران نام‌آشنای سینمای ایران برای حضور در این آیین اعلام آمادگی کرده‌اند.


 


همچنین تعدادی از مسئولان بهزیستی کشور، آموزش و پرورش استثنایی کشور و فعالان و نهادهای خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه نیز در این آیین حضور خواهند داشت.


 


مراکز فراگیر کانون با هدف تحقق ایده فراگیری، گسترش عدالت فرهنگی و ایجاد زمینه‌های مناسب برای بهره‌مندی بیشتر کودکان دارای نیازهای ویژه از امکانات فرهنگی در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود.


 


منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است