نمایندگان کشورهای مختلف از اجرای طرح 'پناهندگان معلول' در اصفهان بازدید کردند

6 آذر 1395

برنامه CBR، یک برنامه توانبخشی است که از سال ۸۲ بر اساس الگوی سازمان بهداشت جهانی و با مدل اجتماع ‌محور و مبتنی بر جامعه به اجرا درآمده است.


سفیران کشورهای استرالیا، افغانستان، انگلستان، ترکیه، سوئد، ژاپن، هلند و نمایندگانی از کشورهای فرانسه، آلمان، نروژ، اسپانیا، سوئیس و رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان در تهران از اجرای طرح ویژه پناهندگان معلول در این استان دیدن کردند.


این هیات در مرکز توانبخشی 'توکل' از مراکز زیر نظارت بهزیستی اصفهان حضور یافتند و با اجرای طرح ویژه پناهندگان معلول در سال 2016 در این مرکز آشنا شدند.


مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در این بازدید گفت: مرکز 'توکل' یکی از یکهزار و 700 مرکز تحت نظارت بهزیستی استان است که به اعضای جامعه، چه پناهنده یا هموطن، خدمات ارائه می دهد که این خدمات طبق روش های روز دنیا و همگام با خدمات اجتماعی و مددکاری سراسر جهان است.


صادقی با اشاره به همکاری بهزیستی با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل افزود: از تابستان 2016 میلادی برنامه ای برای مشارکت در حوزه پناهندگان در استان اصفهان آغاز شد.


وی اظهار کرد: اکنون حدود 80 معلول پناهنده در اصفهان شناسایی شده اند که از این تعداد 24 تن زن و 56 تن مرد هستند.


صادقی گفت: پناهندگان زیر پوشش این مرکز در حوزه های مختلف معلولیت از جمله نابینا و کم بینا، ناشنوا و کم شنوا، معلولان ضایعه نخاعی و بیماران اعصاب و روان شناسایی شده اند که تاکنون خدمات توانبخشی به آنها ارائه شده است.


وی خاطرنشان کرد: بیش از یکصد نفر از خانواده های پناهندگان، دوره های آموزشی مهارت های زندگی، حقوق شهروندی، آموزش پیشگیری از اعتیاد و فرزند پروری را طی کرده اند و برنامه آتی ما، گسترش این دوره های آموزشی در باره برنامه های تاب آوری و روش های سازگار برای سپری کردن یک زندگی سالم برای آنهاست.


مدیرکل بهزیستی استان اصفهان اظهار امیدواری کرد که در برنامه های آتی در حوزه سالمندان و مهد کودک و برنامه های پیشگیرانه ویژه پناهندگان نیز این سازمان بتواند گام های موثرتری بردارد.


هیاتی متشکل از سفیران کشورهای استرالیا، هند، ژاپن، سوئد، ترکیه ، انگلستان و افغانستان به ریاست 'سیوانکا دناپالا'' رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان در تهران روز سه شنبه بمنظور بررسی وضعیت پناهندگان وارد اصفهان شدند.


کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در سال 1950 توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد تأسیس شد.


کمیساریای مزبور موظف است حرکت های بین المللی را در جهت حمایت جهانی از پناهندگان و سایر اشخاص تحت حمایت این آژانس و حل مشکلات آنان، هماهنگ و هدایت کند.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است