روحانی:دولت یازدهم کوشیده شرایط مناسب‌تری برای خلق فرصت‌های برابر و زندگی عادلانه برای معلولان فراهم کند

13 آذر 1395

حساب اینستاگرام حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با انتشار عکسی از نواختن سنتور توسط فاطمه صالحی معلول توانمند و هنرمند در حضور رییس جمهوری در خرداد سال 93 اهمیت ایجاد فرصت برابر برای معلولان را یادآوری کرد.


در یادداشت روحانی به مناسبت روز جهانی معلولان آمده است: تا چه اندازه جامعه‌ و نهادهای سازگار برای زندگی عادلانه و باکرامت معلولان ساخته‌ایم؟ چه اندازه به دستورهای دینی برای رعایت حال برادران و خواهران آسیب‌پذیرتر خود عمل کرده‌ایم؟ و چقدر در دیدن توانمندی‌های معلولان و به‌کارگیری ایشان کوشا بوده‌ایم؟‌


‌ساختن جامعه‌ای که فرصت‌های عادلانه‌تر در اختیار معلولان قرار دهد، نیازمند همکاری همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است. دولت یازدهم کوشیده است با بازنگری «قانون جامع حمایت از حقوق معلولان»، شرایط مناسب‌تری برای خلق فرصت‌های برابر و زندگی عادلانه برای معلولان فراهم کند.


هم‌چنین وزارت کار و رفاه اجتماعی موفق شده مسکن را برای خانواده‌هایی که دارای دو معلول هستند فراهم کند. غربالگری‌هایی که در کشور صورت می‌گیرد و از جمله در دستور کار قرار گرفتن غربالگری ژنتیک، اقدامات مثبتی است که دولت در پیش گرفته و زمینه ابتلا به معلولیت‌های مختلف را کاهش می‌دهد.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است