رییس انجمن تیراندازی معلولان: ملی‌پوشان بر اساس اخلاق‌مداری انتخاب می‌شوند نه فقط مدال آوری

13 آذر 1395

رییس انجمن تیراندازی جانبازان و معلولان با بیان اینکه در انتخاب نفرات تیم ملی، اخلاق‌مداری را سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد، گفت: در آینده نفرات تیم ملی تیراندازی را کسانی تشکیل خواهند داد که از لحاظ اخلاق‌مداری حرف اول را در تیم بزنند، نه فقط از جهت مدال‌آوری.


 


رقیه الله کرمی در رابطه با وضعیت تیم ملی تیراندازی پس از بازی‌های پارالمپیک ریو، افزود: به منظور انتخاب نفرات اصلی تیم ملی تیراندازی برای شرکت در چند رویداد مهمی که سال آینده پیش رو داریم، شش مرحله مسابقه‌های آزاد و قهرمانی کشور را پیش‌بینی کردیم تا ضمن استعدادیابی، بهترین نفرات را نیز گزینش کنیم. البته اردوی تیم ملی تیراندازی به احتمال زیاد از سال جدید آغاز خواهد شد تا تیم را برای شرکت در مسابقه‌های جام جهانی لهستان (فروردین) و جام جهانی کره (خرداد) آماده کنیم.


 


وی با بیان اینکه در انتخاب نفرات جدید تیم ملی اخلاق‌مداری و همچنین بعد فنی و روانی ورزشکاران را سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد، گفت: اگر در طی سال‌های اخیر فقط مدال‌آوری هدف اصلی بود، در سال آینده بنا داریم کسانی را به تیم ملی تیراندازی جانبازان و معلولین دعوت کنیم که از نظر اخلاق‌مداری سرلوحه باشند و از روانی در سلامت کامل بسر ببرند. سپس به بعد فنی و مدال‌آوری توجه خواهیم کرد. بنابراین در اردوهای آموزشی که تا پایان سال برای تیراندازان برگزار خواهیم کرد، ضمن توجه به مسئله اخلاق‌مداری و بعد روانی ورزشکاران، از نظر رکوردی نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. بنابراین کسانی که بتوانند بهترین رکوردها را که نزدیک به رکورد جهانی است بزنند، به تیم ملی دعوت خواهند شد.


 



الله کرمی همچنین با بیان اینکه به دنبال افزایش ورزشکاران و ماده‌های تیراندازی هستیم، اظهارکرد: در حال حاضر 5 تیرانداز داریم که در 3 ماده تپانچه بادی، خفیف و SH2 فعالیت می‌کنند، تلاش ما بر این است که در جریان مسابقه‌های آزاد و قهرمانی کشوری ضمن استعدادیابی، تعداد تیراندازان خود را بویژه در بخش مردان و در ماده‌های مختلف افزایش دهیم. البته این بستگی به عملکرد و رکورد کمانداران در اردوهای آموزشی دارد. آن‌هایی که بتوانند رکورد جهانی را در ماده‌های مختلف تیراندازی بزنند، عضو تیم ملی خواهند شد.


 


رییس انجمن تیراندازی جانبازان و معلولان در پایان با اشاره به حمایت‌های خوب فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک از تیم ملی تیراندازی، افزود: با توجه به حمایت‌های خوب کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون از این تیم، ما ناچاریم تنها کسانی را به تیم ملی دعوت کنیم که عملکرد آن‌ها تاثیر مثبتی بر روی نتیجه کار سایر تیراندازان داشته باشد تا بتوانیم تیم هماهنگ و بدون تنشی را راهی رقابت‌ها کنیم.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است