هادی‌زاده: حقوق برابری بین افراد سالم و معلول وجود ندارد

13 آذر 1395

دبیر ستاد هفته پارالمپیک گفت: حقوق و شرایط برابری برای فرد سالم و معلول در کشور فراهم نیست.


 


علی‌اصغر هادی‌زاد به بهانه روز جهانی معلولان اظهار کرد: روز جهانی معلولان یک سمبلی در سراسر دنیا است که سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی عنایت ویژه و خاصی را برای افراد معلول در کشور داشته باشند.


 


وی افزود: آنچه که به عنوان حقوق معلولان و در جهت حمایت از آنها در دنیا مطرح است، یکسان بودن این حقوق و توجه ویژه به یک فرد معلول است. به طوری که باید تلاش شود که به حقوق معلولان و به خواسته‌های آنها که معقول و منطقی است، توجه ویژه‌ای شود تا حقوق یکسان و برابری همانند افراد سالم در کشور داشته باشند. به نظر می‌رسد، همان طور که یک فرد سالم می‌تواند به راحتی در اماکن ورزشی حضور داشته باشد و یا از مترو، اتوبوس و... به راحتی استفاده کند، شرایط باید برای یک فرد معلول نیز در جامعه به شکلی فراهم شود که همانند افراد سالم مشکلی برای عبور و مرور در شهر نداشته باشد. اما متاسفانه می‌بینید این شرایط به طور یکسان در کشور فراهم نیست و این حقوق رعایت نمی‌شود.


 


هادی‌زاده خاطرنشان کرد: روز جهانی معلولان فرصتی است که به مسئولان کشور یادآوری کنیم که باید معلولان نیز همانند افراد سالم از حقوق برابر و یکسانی برخوردار شوند و با توجه به نیاز آن‌ها مورد حمایت ویژه مسئولان قرار بگیرند. هرچند یکسان‌سازی بین حقوق افراد سالم و معلول در برخی کشورها به نقطه ایده‌آل رسیده است، اما هنوز مشکلات زیادی پیش روی افراد معلول در استفاده از امکانات وجود دارد.


 


دبیر ستاد هفته پارالمپیک اضافه کرد: تلاش زیادی شده که در طول چند سال گذشته قوانین و مقررات زیادی برای یکسان‌سازی حقوق بین افراد معلول و سالم در کشور به تصویب برسد، اما تا اجرایی شدن این قوانین مسیر زیادی وجود دارد و باید تلاش‌ شود تا یک فرد معلول نیز همانند فرد سالم از حقوق یکسانی برخوردار شود.


 


وی در پایان گفت: به نظر می‌رسد باید مسئولان به دنبال راهکار اساسی باشند تا افراد معلول همانند افراد سالم از شرایط زندگی راحت و بدون دغدغه‌ای در کشور برخوردار شوند و حقوق آن‌ها با افراد سالم یکسان دیده شود.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است