واژه معلولیت باید کنار گذاشته شود

13 آذر 1395

مجید قدمی روز شنبه در همایش «بر بال پروانه» که به مناسبت فرارسیدن 13 آذر روز جهانی معلولان و در سالن شهید بهنام محمودی مرکز آفرینش های کودکان و نوجوانان حجاب تهران برگزار شد، افزود: زمان آن گذشته که معلولان را از دیگر افراد جامعه جدا کنیم و در این راستا کانون پرورش فکری تا کنون توانسته با زبان هنر به توانایی های نهفته در وجود دانش آموزان با نیازهای ویژه دست یابد.


وی گفت: هدف آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری در کنار یکدیگر ایجاد فضای آرام و در عین حال آموزشی برای تمامی خانواده هایی است که دارای فرزندان و دانش آموزان با نیازهای ویژه هستند و باید سعی کرد تا احساس یکی بودن در بین افراد جامعه و هم افزایی به نحو شایسته برقرار شود.


قدمی با بیان اینکه اکنون حدود 50 هزار معلول در کنار بچه های عادی در حال آموزش هستند، افزود: نیاز است جامعه و خانواده ها را برای در کنار یکدیگر بودن و زندگی کردن آماده کرد و بچه هایی که نابینا و یا ناشنوا هستند با قرار گرفتن در کنار دانش آموزان عادی به تحصیل خود ادامه دهند تا از این طریق قدر یکدیگر را دانست.


وی گفت: آموزش و پرورش تا کنون در این زمینه بسیار موفق عمل کرده و توانسته از ضعیف شدن مدارس استثنایی و بازماندن تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه جلوگیری کند و از طرفی مدافع حق وحقوق دانش آموزان استثنایی نیز است.


در این مراسم از دانش آموزان و هنرمندان معلول شرکت کننده از سوی کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش استثنایی با اهدای لوح و جوایز نقدی قدردانی به عمل آمد.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است