در هشتمین المپیاد جهانی معلولان اتفاق افتاد

24 مهر 1390

مسؤولان تشکل‌های مردم نهاد مجتمع رعد و انجمن باور به همراه جمعی از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و هنرمندان سینما و تلویزیون ضمن حضور در آیین تجلیل از قهرمان تیم ملی هشتمین المپیاد بین‌المللی فنی‌حرفه‌ای افراد دارای معلولیت (ابیلیمپیک) از تلاش‌های آنها قدردانی کردند.


 


به گزارش روابط‌عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری در این مراسم که اعضای تیم اعزامی به کره جنوبی و مدال آوران این دوره از رقابت‌ها حضور داشتند با اهدا لوح سپاس و گل از زحمات اعضای تیم و گروه همراهان که مسؤولیت  ترجمه همزمان، عکاسی، فیلمبرداری، همیاری و ... را بر عهده داشتند، تجلیل شد.


 


در ابتدای این مراسم صدیقه اکبری مدیرعامل مجتمع رعد با ابراز خرسندی از کسب عناوین جهانی توسط توان‌یابان، آن را الگویی ارزشمند برای جامعه معلولان کشور قلمداد کرد و افزود: با وجود مشکلاتی که در فرایند آماده‌سازی و اعزام تیم اتفاق افتاد و همچنین کمبودهایی که در زمان اجرای مسابقات مشهود بود، تیم کشورمان نتایج بزرگی را کسب کرده است و چنانچه امتیازات داوری و میزبانی نتایج را دستخوش تغییر نمی‌کرد قطعاً تیم ایران جایگاهی بهتر از مقام نهم جهان را کسب می‌کرد.


 


 


سهیل معینی رئیس هیأت مدیره انجمن باور، عضو شورای سیاستگزاری ابیلیمپیک و سرپرست هیأت اعزامی به این دوره از مسابقات یادآور شد ایران در هشتمین دوره المپیاد فنی‌حرفه‌ای افراد دارای معلولیت کار بزرگی انجام داد و از میان 58 کشور شرکت کننده تنها 14 کشور مدال کسب کردند که ایران یکی از آن 14 کشور بود.


 


سرپرست هیأت ابیلیمپیک ایران با مقایسه نتایج تیم ایران با سایر شرکت کنندگان افزود: ایران با کسب 2 مدال برنز در مقایسه با هیأت انگلیس و آمریکا که حتی یک مدال هم کسب نکردند، بسیار موفق جلوه کرد.


 


عضور شورای سیاستگزاری ابیلیمپیک ایران در ادامه با تأکید بر این نکته تأکید کرد  اعزام تیم ملی ایران به هشتمین دوره المپیاد قابلیت‌ها، تجربه ارزنده‌ای در زمینه همکاری مشترک 2 مؤسسه خیریه و غیر دولتی بود که بدون حمایت دستگاه‌های مسؤول موفق شدند تیم ملی توان‌یابان کشور برای شرکت در این رقابت‌ها اعزام کنند.


 


دکتر محمد کمالی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و از چهره‌های شناخته شده نزد جامعه معلولان ایران و معاون سابق امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی کشور در سخنانی ضمن اشاره به تأثیر فراوان این فعالیت مشترک در روند فعالیت و حرکت تشکل‌های مردم نهاد و مؤسسات حمایتی حوزه معلولان، افزود: همکاری مجتمع رعد و انجمن باور در انتخاب، آماده سازی و اعزام تیم ملی المپیاد تجربه خوبی بود که باید در آینده الگوی سایر مؤسسات خیریه و مردم نهاد قرار گیرد.


 













 


عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به این نکته که مردم تعریف مشخصی از کار خیریه دارند و ساخت مسجد، مدرسه و درمانگاه را معادل کار خیر قلمداد می‌کنند اما ساخت ورزشگاه برای معلولان یا اعزام تیم ملی‌ معلولان به مسابقات جهانی باید در زمره کارهای خیریه قلمداد نمی‌شود تأکید کرد این موضوع نیاز به فرهنگ‌سازی و کار فرهنگی دارد تا مردم در این زمینه‌ها بیشتر مشارکت کنند.


 















 


شایان ذکر است در این مراسم علاوه بر مدرسان، داوران و 13 نفر شرکت‌کنندگان، برگزیده مرحله ملی از مدال آوران جهانی به ترتیب آرش رزقی بارز دارنده مدال برنز رشته نقاشی مهسا خان احمدی دارنده مدال برنز رشته طراحی شخصیت و علی کوثری دارنده  مقام چهارم رشته برنامه نویسی کامپیوتر با اهدا‌ء لوح سپاس قدردانی شد.


 












 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است