دکتر حسین علاقه‌بند به ریاست مرکز آموزش علمی‌کاربردی رعد منصوب شد

25 مرداد 1391


شب گذشته با حضور رئیس مؤسسه آموزش عالی علمی‌کاربردی بهزیستی کشور، چند نفر از کارشناسان آن مؤسسه، هیأت مدیره و روسای گروه‌های مرکز آموزش علمی کاربردی رعد اعضاء هیأت مدیره مجتمع نیکوکاری رعد، طی مراسم حکم مسؤولیت مرکز آموزش علمی کاربردی رعد به دکتر حسین علاقه‌بند تقدیم شد.


 


به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد؛ در این مراسم ابتدا مهندس احمد میرزاخانی رئیس هیأت مدیره مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد با ذکر خلاصه‌ای از مراحل شکل‌گیری مرکز علمی‌کاربردی رعد، افزود: امروز مرکز علمی‌کاربردی رعد با استقبال چشم‌گیر دانشجویان مواجه است و با جذب حدود 700 نفر دانشجو به نقطه‌ای رسیدیم که باید برای ترم‌های بعدی محدودیت‌هایی را در نظر بگیریم.


 


وی با بیان این نکته که مجتمع رعد در آموزش‌های حرفه‌ای موفق 100 درصد کارآموزان رشته حسابداری را به اشتغال برساند، اظهار امیدواری کرد: روزی را شاهد باشیم که 50 درصد دانشجویان مرکز رعد را افراد توان‌یاب و دارای معلولیت به خود اختصاص داده باشند. هر چند امروز هم بر اساس داده‌های بدست‌ آمده از یک پژوهش میدان میزان جذب دانشجویان معلول مرکز علمی‌کاربردی رعد 5 درصد از دیگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بالاتر است.


 



 


دکتر حسین علاقه‌بند رئیس مرکز آموزش علمی‌کاربردی رعد در این مراسم ضمن تشکر از فرصتی که برای خدمت به جامعه معلولان در اختیارش قرار گرفته است، افزود: برای رسیدن به اهداف مجتمع رعد که همان توانمندسازی و اشتغال پایدار افراد دارای معلولیت است، علاوه بر حمایت‌ مسؤولان  مجتمع رعد به همفکری و همکاری مؤسسه آموزش عالی علمی‌کاربردی بهزیستی کشور هم نیاز داریم.


 


وی تحصیلات تکمیلی افراد توان‌یاب را یک ضرورت انکار ناپذیر برشمرد و گفت: امروز وجود مراکز علمی کاربردی‌ برای به اشتغال رساندن افراد  جویای کار یک الزام حتمی به شمار می‌رود و این موضوع برای افراد دارای معلولیت اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.


 



 


در ادامه مراسم مهندس محمد حسین ریاحی رئیس مؤسسه آموزش‌عالی علمی‌کاربردی بهزیستی کشور ضمن تأکید بر جایگاه این مؤسسه در توسعه دوره‌های کاربردی، افزود: مؤسسه علمی‌کاربردی بهزیستی امروز با 4 دستگاه ملی از قبیل: سازمان بهزیستی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان فنی‌حرفه‌ای ارتباط دارد و مجری سیاست‌ها و برنامه‌های این دستگاه‌های نظارتی است.


 


ریاحی با بیان این نکته که در حال حاضر 32 مرکز آموزش علمی‌کاربردی زیر نظر مؤسسه متبوعش در حال فعالیت هستند، افزود: تا پیش از اینکه من مسؤولیت که مؤسسه را بر عهده بگیرم، سیاست تأسیس مراکز آموزش علمی‌کاربردی از طریق دستگاه‌های دنبال می‌شد اما امروز افتخار داریم، اولین مرکز آموزش علمی کاربردی غیر دولتی به نام مرکز علمی‌کاربردی رعد با امکانات و توانایی بالا در عرصه آموزش و تربیت نیرو تحصیل کرده و کارآموز وارد عرصه فعالیت‌های آموزشی و دانشگاهی شده است.



 


رئیس مؤسسه عالی بهزیستی با بیان ضوابط درجه‌بندی مراکز علمی‌کاربردی بر اساس میزان جذب دانشجو تأکید کرد: مراکز که تا 1000 نفر دانشجو  جذب کنند درجه یک، مراکزی که تا 650 نفر دانشجو جذب کنند درجه 2 و مراکزی که تا 450 نفر دانشجو جذب کنند درجه 3، ارزیابی می‌شوند همچنین از طرف دیگر ضمن احترام به سیاست‌کاری مرکز علمی‌کاربردی رعد برای جذب بیشتر دانشجویان توان‌یاب، توجه به این نکته هم حائز اهمیت است که جذب دانشجویان غیر معلول می‌تواند فاصله و شکاف افراد معلول و غیر معلول را درجامعه کاهش دهد.



 


در ادامه این مراسم نفرات حاضر دیدگاه خود را برای ارتقا فعالیت‌های آموزشی مرکز علمی‌کاربردی  رعد مطرح کردند و در پایان حکم مسؤولیت دکتر حسین علاقه‌بند به ایشان تقدیم شد. در قسمتی از این ابلاغیه آمده است با عنایت به جایگاه مراکز علمی کاربردی و اهمیت آن در ارتقاء علمی و افزایش مهارت سرمایه‌انسانی کارآمد با هدف سیاستگذاری ارایه خدمات تخصصی به جامعه هدف بهزیستی، شایسته است در چارچوب  شرح وظایف ابلاغی این مؤسسه نسبت به برنامه‌ریزی و تعامل مناسب تمام توان و اهتمام خویش را جهت توسعه کمی و کیفی خدمات آموزشی، پژوهشی آن مرکز به کار گیرید.


 


در پایان این مراسم از خدمات مهندس احمد میرزاخانی بنیانگذار ورئیس هیأت مدیره مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد همزمان با سالروز تولدشان تجلیل شد.


 


 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است