تو نیکی می کن و در دجله انداز

11 آذر 1393

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد با همکاری با دکتر سلیمی و دکتر هیرمنپور کارگاه دو روزه آموزش نت ویوینگ[1] را برگزار میکند.


 



 


این کارگاه عملی در دو جلسه چهار ساعته به فاصله یک هفته انجام خواهد شد. در جلسه اول شرکت کنندگان با پروسه  نت ویوینگ   بطور عملی آشنا شده و در جلسه دوم جواب تکلیف خود را با یکدیگر در میان گذاشته و از آن نتیجه گیری خواهند کرد.


 


این کارگاه برای دو گروه مختلف طرح شده است. یک گروه آنهایی هستند که به دنبال کار می‌گردند و گروه دیگر مدیران و صاحب کارانی هستند که می‌خواهند در زمینه کاری و روابط بین کارکنان بهبود بیشتری ببخشند.


 


در ادامه توضیح کوتاه در مورد نت ویوینگ آماده است:


مطالعات و تجارب جهانی نشان داده‌اند که مهمترین عامل برای موفقیت افراد در تولید و توسعه خدمات یا پیدا کردن کار، معرفی توسط منابع معتبر می‌باشد. برای مدت زمان زیادی، از "شبکه سازی[2]" به عنوان یکی از بهترین روشها برای ایجاد روابط حرفه‌ای و کاری استفاده می‌شود. در کنار شبکه سازی، یکی دیگر از روشهایی که در آموزه‌های گذشته ما نیز وجود داشته و امروز مورد توجه قرار گرفته، نت ویوینگ است. این روش یکی از بهترین راهها برای ایجاد روابط معتبر سریع و عمیق، می‌باشد. در این روش، رابطه بر اساس اعتمادسازی شکل می‌گیرد، که این اعتماد از هرگونه توصیه و معرفی موثرتر می‌باشد. در حقیقت نت ویوینگ یک قدم جلوتر از شبکه سازی یا "رابطه ایجاد کردن" معمولی می‌رود. نت ویوینگ زاویه ایست جدید و دو جانبه که بر کمک به دیگران برای حل مشکلاتشان تاکید داشته و قابلیت استفاده به صورت گسترده را دارا است، که در حال حاضر مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته است.


 


در شبکه سازی معمولی، هدف این است که شخص با افرادی رابطه ایجاد کند که برایش مفید باشند. به عبارتی، همیشه می‌پرسد "این رابطه چه نفعی برای من دارد؟ "، اما نت ویوینگ روشی است که در آن توجه به طرف مقابل است و شخص سعی دارد که تا حد امکان با نفر مقابل و مسائل و چالشهای او آشنایی پیدا کند تا به آن فرد به طریقی کمک کند.


 


یکی دیگر از دلایل توجه به نت ویوینگ، روش انسانی و راحت‌تر ایجاد رابطه است. از آنجا که ما انتظاری از رابطه نداریم، شروع صحبت با دیگران ساده‌تر و خوشایندتر است، اگر ما علاقه‌ای واقعی به آنچه آنها انجام میدهند داشته باشیم، به دنبال راهی هستیم تا از طریق دانش و تجربه خود و افرادی که می شناسیم به آنها کمک کنیم.


 


نت ویوینگ ما را به صورت پازل[3] متحرک و ناطق می بیند که احتیاج به تکه های زیر برای تکمیل شدن دارد:


 



  • مشکلاتی که باید حل شوند.

  • احتیاجاتی که باید بر طرف شوند.

  • موقعیت ها و ایده‌هایی که بدون کمک دیگران به نتیجه مطلوب خود نمی‌رسند.


و این پروسه‌ای است که ما را برای کامل کردن معمای دیگران کمک می‌کند.


 


مایک سیسکو[4] مدیر عامل کمپانی MDE می‌گوید: "آنچه که از پروسه نت ویوینگ برای من بسیار با ارزش است‌، اصل متقابل آن است. وقتی شما کاری برای کسی انجام میدهید،بیشتر از آن نصیب خودتان می شود. من این را در حرفه خود حتی قبل از شنیدن این واژه تجربه کرده‌ام"


 


از این روش می‌توان در سطوح مختلف از قبیل کارهای اداری، تجاری و کاریابی، همچنین در شرکتهای میلیون دلاری کمک گرفت. مشاوران، مربیان، فروشندگان حرفه‌ای، کارآفرینان و نمایندگان خدمات مشتریان که از این روش در صنایع (و خدمات) مختلف استفاده می‌کنند، موفقیت خود را کاملا براساس "قابلیت ارجاع" قرار داده‌اند؛ تا از این راه منفعت سازمان خود را تامین کنند.


 


لغت و پروسه نت ویوینگ توسط آقای باب لیتل[5] ابداع و به ثبت رسیده است. آقای باب لیتل مشاوری است که در حیطه بازاریابی استراتژیک،  طراحی و پیاده سازی امور بیمه و مالی فعالیت می‌کند.


 


برای اطلاع بیشتر از این روش، می توانید به سایت www.netweaving.com مراجعه کنید.






[1] NetWeaving


[2] NetWorking


[3] Puzzle


[4] Mike Sisco


[5] Bob Littell


نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است