قهرمانان ورزشی به ارتقاء غرور ملی، انسجام و وحدت داخلی کمک می کنند

19 خرداد 1395

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه پیروزی ملی پوشان کشورمان در میادین مختلف ورزشی موجب خوشحالی و شادمانی همه ملت ایران می شود گفت: ایجاد این شادمانی در میان همه اقشار جامعه با هزینه ها و اعتبارات مادی امکانپذیر نیست و قهرمانان ورزشی با کاری که انجام می دهند، به ارتقاء غرور ملی، انسجام و وحدت داخلی کمک می کنند.


دکتر اسحاق جهانگیری عصر روز گذشته در دیدار با فدراسیون های ورزشی و ورزشکاران راه یافته به المپیک و پارالمپیک ریو 2016 که در هتل المپیک تهران برگزار شد با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: هدف از این نشست شنیدن دغدغه های فدراسیون ها و ورزشکارانی است که عازم رقابت های المپیک و پارالمپیک هستند.


وی با بیان اینکه البته دولت بر مشکلات و دغدغه های شما آگاهی دارد و وظیفه خود می داند که در جهت رفع این مشکلات گام بردارد، خاطرنشان کرد: ورزشکاران ایران با وجود مشکلات فراوان، نسبت به کسب سهمیه المپیک و مدال اقدام می کنند و با این کار دل ملت ایران را شاد می کنند و پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در می آورند.


دکتر جهانگیری با تبریک به ورزشکاران و فدراسیون هایی که موفق به کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک شده اند خاطرنشان کرد: تلاش های بسیار خوبی در حوزه ورزش صورت گرفته و خوشبختانه رکورد خوبی در کسب سهمیه کاروان ورزشی ایران در مسابقات المپیک به ثبت رسیده است و امیدوارم در مدت باقیمانده تا آغاز مسابقات المپیک، بتوانیم سهمیه بیشتری کسب کنیم.


معاون اول رییس جمهور همچنین به مسئولین تیم ملی والیبال کشورمان و ملی پوشان این رشته ورزشی نیز دست مریزاد گفت و افزود: ملی پوشان تیم والیبال انصافاً از جان مایه گذاشتند تا بتوانند برای ملت ایران افتخار کسب نمایند.


وی در ادامه با اشاره به اهمیت ورزش و کسب قهرمانی تصریح کرد: در اقصی نقاط کشور از دورترین نقاط تا پایتخت، یکی از موضوعاتی که همه مردم و همه آحاد جامعه از اقشار مختلف درباره آن اتفاق نظر دارند، موضوع ورزش است و همه مردم از کسب رتبه های قهرمانی ملی پوشان کشورمان خشنود و خرسند می شوند.


دکتر جهانگیری ادامه داد: اگر به دنبال موضوعاتی هستیم که بتواند به وحدت داخلی و انسجام جامعه کمک کند، باید بدانیم که کسب قهرمانی در ورزش دارای این ویژگی است و می تواند انسجام داخلی کشور را تقویت نماید.


معاون اول رییس جمهور گفت: در مقطع فعلی علاوه بر اینکه کسب قهرمانی و حضور در رقابت های بین المللی ورزشی می تواند غرور و انسجام داخلی کشور را تقویت کند، دستاورد دیگر این موضوع، دیپلماسی عمومی و فرهنگی ورزش است چرا که ملی پوشان کشورمان در حقیقت نماینده ملتی بزرگ، متمدن و مظلوم هستند.


دکتر جهانگیری ادامه داد: ایران یکی از کهن ترین تمدن ها و بی تردید کسانی که امروز در دنیا ادعای تمدن دارند، بخش زیادی از این تمدن را مدیون تمدن ایران هستند.


وی همچنین ملت ایران را ملتی فرهنگی و مظلوم توصیف کرد و گفت: ملت ایران همواره و به خصوص پس از انقلاب اسلامی از سوی قدرت های بزرگ تحت فشار بوده اند اما به رغم این فشارها روز به روز بر عظمت و اقتدار خود افزوده اند.


معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: خوشبختانه ورزشکاران ایرانی در میادین مختلف ورزشی و در صحنه رقابت های بین المللی همواره اخلاق و ادب را به نمایش می گذارند و فرهنگ غنی ملت ایران را به جهانیان معرفی می کنند.


دکتر جهانگیری با اشاره به نامگذاری کاروان المپیک تحت عنوان کاروان امام رضا (ع)‌گفت: یکی از افتخارات ملت ایران وجود مبارک امام هشتم در ایران است و همه مردم با امام رضا (ع)‌ زندگی می کنند و به او عشق می ورزند.


وی همچنین با یادآوری نام کاروان پارالمپیک کشورمان در مسابقات ریو 2016 تحت عنوان شهدای منا تصریح کرد: شهدای منا بسیار مظلوم بودند و روسیاهی این حادثه همواره برای دولت سعودی باقی خواهد ماند.


معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه دو نفر از ملی پوشان ورزش بانوان کشورمان پرچمدار کاروان های المپیک و پارالمپیک در مسابقات ریو 2016 هستند، گفت: پرچمدار بودن این بانوان با حجاب اسلامی در میادین بین المللی بسیار ارزشمند است و نشان می دهد که حجاب اسلامی هیچ محدودیتی برای بانوان ایجاد نمی کند.


دکتر جهانگیری در ادامه سخنان خود با یادآوری محدودیت های فراوان دولت در بخش بودجه تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در دوره خشکسالی مالی مدیریت اجرایی کشور را بر عهده گرفت و یکی از مشکلاتی که بر این مسائل افزوده شد، کاهش بهای نفت بود که از نیمه سال گذشته بر ما تحمیل شد.


وی اضافه کرد: البته پس از لغو تحریم ها توانستیم میزان صادرات نفت را تا یک میلیون بشکه افزایش دهیم اما همچنان تنگنای مالی بر بودجه دولت غلبه دارد.


معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: دولت مصمم است با وجود این محدودیت ها منابع مالی مورد نیاز کاروان های ورزشی المپیک و پارالمپیک کشورمان را تامین کند و شرایطی را بوجود آورد که دغدغه ورزشکاران راه یافته به المپیک به حداقل ممکن کاهش یابد.


دکتر جهانگیری همچنین با اشاره به گزارش وزیر ورزش در خصوص جوایز تعیین شده برای مدال آوران المپیک کشورمان گفت: البته علاوه بر این هدایا، پیشنهاد دیگری نیز مطرح شده که در صورت لزوم به جوایز اصلی افزوده خواهد شد.


وی با بیان اینکه برای دولت رقابت جوانمردانه در مسابقات المپیک و پارالمپیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: البته مردم ایران از ملی پوشان خود انتظار قهرمانی و کسب مدال دارند و امیدوارم ورزشکاران کشورمان بتوانند عملکرد مناسبی در این مسابقات داشته و با موفقیت و سربلندی به کشور بازگردند.


منبع: شمعدانی


عکس: عبدالرضا حسینی

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است