بستر مشارکت‌های مردمی برای رفع مشکلات مددجویان «دیر» فراهم شود

26 خرداد 1395

حمزه اعتماد در بازدید از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و اداره بهزیستی شهرستان دیر اظهار داشت: وظیفه همه مسئولان است که از نزدیک مسائل و مشکلات این افراد را لمس و مشاهده کنند و در رفع نیازهای آنها اقدام کنند.


 


وی تصریح کرد: در اسلام بر اهمیت احسان و نیکوکاری در فرهنگ دینی و استفاده مطلوب از فضای معنوی تأکید شده و همه ما باید در این مسیر حرکت کنیم.


 


فرماندار شهرستان دیر افزود: توجه به معلولان و نیازمندان تحت پوشش بهزیستی و امداد از مسائل مهمی است که دنبال می شود تا در راستای توانمندسازی آنان اقدام موثر صورت گیرد.


 


وی با بیان اینکه سرکشی از افراد و خانواده های نیازمند در دستور کار ما قرار دارد، اظهار داشت: با توجه به محدود بودن اعتبارات دولتی باید زمینه مشارکت بخش خصوصی و خیران را در بهزیستی و کمیته امداد فراهم کنیم.


 


اعتماد با تاکید بر شناسایی خیرین گمنام، اظهار داشت: افراد خیر زیادی در سطح شهرستان در گمنامی اقدامات نیکوکارانه انجام می‌دهند که با شناسایی و دعوت از آنها می توان آنان را در این کار خیر و خداپسندانه سهیم کرد.


 


قرماندار شهرستان دیر تصریح کرد: بستر مشارکت های مردمی، خیران و مسئولان به افراد نیازمند فراهم شود تا همه افراد جامعه برای کمک به نیازمندان مشارکت کنند.


 


توزیع سبد کالا بین نیازمندان


 


رئیس اداره بهزیستی شهرستان دیر نیز از تحت‌پوشش قرار‌دادن هزار و ۳۰۰ خانوار دارای سرپرست از‌ کارافتاده و معلول در این شهرستان خبر داد و افزود: در سال گذشته از طریق کمک‌های خیرین مبلغ هفت میلیارد ریال جمع آوری و در بین نیازمندان توزیع شد.


 


محمد کرمی با بیان اینکه بر اساس آخرین اطلاعات موجود در سطح شهرستان دیر ۱۲ خیر با بهزیستی همکاری دارند، گفت: در ماه مبارک رمضان بیش از ۵۰۰ سبد کالا در بین نیازمندان بهزیستی این شهرستان توزیع شد.


 


وی با اشاره به حمایت از ۷۰۰ آسیب‌دیده در حوزه معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد خاطرنشان کرد: برای این افراد اقداماتی برای درمان و رهایی از بند این بلای خانمان‌سوز صورت می‌گیرد و خانواده آن‌ها نیز تحت حمایت و آموزش‌های لازم قرار دارند.


 


کرمی افزود: در حال خدمت‌رسانی به بیش از ۸۳۰ خانوار تحت پوشش در واحد توان‌بخشی شامل معلولین جسمی حرکتی، معلولین ذهنی، افراد دارای اختلالات اعصاب و روان، ناشنوایان و نابینایان و سالمندان کم‌توان انجام می شود.


 


رئیس اداره بهزیستی شهرستان دیر گفت: بیش از ۴۷۰ خانوار در واحد امور اجتماعی شامل زنان سرپرست خانواده، امداد بگیران و آسیب دیدگان تحت پوشش این سازمان هستند.


 


وی خاطرنشان کرد: خیرین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره‌حساب ۲۱۷۳۴۵۱۱۱۰۰۰۶ بانک ملی دیر به‌نام هدایای خاص بهزیستی واریز و کمک‌های غیر نقدی خود را به واحدهای مردمی این اداره تحویل دهند.


 


۴۷۰ کودک دیری نیازمند کمک خیرین


 


مدیر کمیته امداد شهرستان دیر نیز در این بازدید گفت: هم‌اکنون ۳۰۰ خیر در طرح محسنین با کمیته امداد همکاری دارند که کمک‌های این حامیان ۲ میلیارد ریال بوده است.


 


محمد پور سالم با بیان اینکه بیش از ۴۷۰ کودک در خانواده‌های محروم شهرستان دیر نیازمند کمک هستند، اظهار داشت: طرح محسنین به‌منظور حمایت از فرزندان خانواده‌های نیازمند، بیمار، و ازکار افتاده در شهرستان دیر در حال اجرا است.


 


مدیر کمیته امداد شهرستان دیر با بیان اینکه به برکت همکاری امدادگران و توجهات ویژه خیران هم‌اکنون شاهد رشد کمک‌ها در این طرح هستیم، گفت: افراد شناسایی‌شده در طرح محسنین ۴۷۰ نفر هستند که ۶۰ نفر از این افراد توسط حامیان این طرح حمایت می‌شوند.


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است