« هوران » به نفع رعد می نوازد.

24 آبان 1390

گروه کوبه ای هوران روزهای 25 و 26 آبانماه در تالار انديشه حوزه هنری به روی صحنه می روند. نیمی از عواید فروش این کنسرت به نفع مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد است. اما اینکه هوران به چه معناست و اعضای این گروه بزرگ را چه کسانی تشکیل می دهند؛ در ادامه آمده است:


 


هوران واژه ای است پر از معنا؛ از هور و خور با معنای خورشید آمده و نشان از آفتاب دارد. اهل «هوران» هم آفرینندگان نغمه های آفتابی اند. نغمه هایی که ابزار آفریدنشان کهن ترین ساز دست ساخته انسان است. ساز کوبه ای که در جای جای این کره خاکی به اشکال و صورت های مختلف، از هزاران هزار سال پیش، پس از صدای خود انسان، دومین ابزار ...او برای خلق صدا و موسیقی به شمار می آید.


 


هوران ابتدا با نام گروه دف نوازان «حراره» به سرپرستی بهروز قهاری کار خود را در سال های 81 و 82 آغاز کرد. البته در آن زمان گروه تنها به دف می پرداخت.


 


در آن سال ها اجراهایی هم داشت که از آن میان می توان به اجرای مشترک با گروه تنبورنوازان «سیمرغ» به سرپرستی افشین قریشی در کاخ نیاوران اشاره کرد. در سال 83 گروه به طرف تغییراتی در چیدمان سازها و قطعات رفت و به تدریج گروه «هوران» با نگاهی جدید و متفاوت با ذهنیت متداول سایر گروه ها و هنرمندان کوبه ای شکل گرفت.


 


 


برگزاری کنسرتهاي موفق درسالهای 1385 و 1386 توانست به عنوان يکی از پيشروترين گروهایموسيقی درجهت ارائه تفکری نوين در زمينه سازهای کوبه ای دست پيدا کند. در سال 86 کنسرتی در تالار اندیشه برگزار کرد که در کنار گروه کوبه ای اصلی که تعداد 30 نفر را در بر می گرفت، یک گروه کُر 16 نفره و 14 نفر گروه تنبورنوازان و دو خواننده «هوران» را همراهی می کردند.


 


از سال 86 تا سال 90، زمان سرپرست و اعضای گروه بیشتر به تحقیق و سکوت هنری گذشت تا آن که امسال دوباره حرکتی جدید را طرح ریزی کرده است. از مشخصه هاي بـارز اين گروه مي توان به نحوه استفاده از سازهاي مـختلف کوبه اي وهمچنين تنوع درريتم ها و قطعات، وجود سازهای کوبه ای چهار گوشه جهان از تنبک و دف گرفته تا تیمپانی، تومبا، دهل، کاخن، نقاره، انواع پرکاشن و... در کنار هم، ايجاد فضاهاي متفاوت، ذهنیت پُلی فونیک (چندصدایی) حاکم بر قطعات و به کارگيري مفاهيم مختلف در آنها اشاره کرد.


 


مرکز فروش :
مجتمع آموزشی نیوکاری رعد
( شهرک غرب) :  88371096 - 88371097 - 09372786897


 


برای مشاهده کنسرت های برگزار شده توسط گروه کوبه ای هوران اینجا کلیک کنید :






















 


ویدئو شماره 1






ویدئو شماره 2



 


 


 



 


 


 



 


 





   

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است