جشن میلاد امام حسن (ع) و گردهمایی نیکوکاران در مجتمع رعد برگزار شد

14 مرداد 1391


همزمان با شب میلاد دومین پیشوای تقوا پیشگان عالم، حضرت امام حسن (ع) مراسم گردهمایی شهروندان نیکوکاران در مجتمع رعد برگزار شد.


 


به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ در این مراسم علاوه بر حضور جمع کثیری از شهروندان نیکوکار تعدادی از مسؤولان سازمان‌های نظارتی و مرتبط نظیر سازمان بهزیستی، سازمان آموزش فنی‌حرفه‌ای، اصحاب رسانه‌های جمعی و ... شرکت کرده بودند.


 


این مراسم پس از پذیرایی افطار با سخنان مهندس احمد میرزاخانی رئیس و عضو هیأت مدیره مجتمع رعد ادامه یافت. ایشان در قسمتی از سخنانش با اشاره به هدف اصلی مجتمع رعد  که همان آموزش منجر به زندگی بهتر توان‌یابان است، افزود: بر اساس آمارهای سازمان ملل بین 2 تا 3 درصد جمعیت جهان را معلولان به خود اختصاص می‌دهند، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت در کشور بین یک میلیون و 400 هزار تا 2 میلیون و 100 هزار نفر معلول زندگی می‌کنند. مجتمع رعد در طول فعالیت خود حدود 5000 نفر را آموزش داده است که این تعداد نسبت به جمعیت معلولان کشور قطره‌ای از تلاش در برابر  دریایی از نیاز است.


 


رئیس هیأت مدیره رعد در ادامه افزود: نخستین کاری که مجتمع رعد برای توان‌یابان انجام داده است، این بود که آنها را از خانه خارج کرده و به عرصه جامعه آورده است که به نظر کارشناسان این کار در خدمت به معلولان قدم بزرگی ارزیابی می‌شود.


 


میرزاخانی با اشاره به وجود استعداد در برخ از کارآموزان برای تحصیلات دانشگاهی، افزود: به منظور پاسخگویی به این نیاز کارآموزان، دانشگاه رعد تأسیس شد که در حال حاضر 600 نفر دانشجو به صورت تلفیقی ‌( افراد دارای معلولیت و افراد غیر معلول) در کنار یکدیگر در این مرکز دانشگاه تحصیل می‌کنند.


 



در ادامه مراسم دکتر سیدحبیب نبوی طی سخنانی با اشاره به فطرت انسان و ضرورت پرداختن به کمالات انسانی، بیان کرد: اگر انسان در بدو تولد یا پس از آن  با مشکلات مواجه شود با پرداختن به کمالات انسانی می‌تواند نواقص جسمانی  خود را جبران کند، اما اگر شأن طبیعی انسان در جهت کمال و تعالی پرورش پیدا نکند، نقصان انسان به حدی است  که جز رنج، افسردگی چیز دیگری  نصیبش نخواهد شد.


 


 



 


وی با یادآوری حکایتی از مولانا جلال الدین محمد بلخی در خصوص بخشندگی، اظهار داشت: مولوی عقیده دارد دست انسان هرگز بخشنده نیست، دست هر وقت باز می‌شود برای آن است که چیزی را تصرف کند، چنگ بزند و بگیرد اما چشم انسان فراوان بخشنده است.


 


 


 


 



مولوی برای این ادعایش تمثیل ارایه‌ می‌دهد. که یک انسان بینا وقتی کنار نهر آب زلالی می‌نشیند و جامی در دست دارد او علاقه داردکه جام را از آب گوارا پر کند و به کسانی که از آنجا می‌گذرند، آب بنوشاند. زیرا وقتی چشم آن آب فراوان را می بیند، دستش آب را می‌بخشد. اما اگر فرد نابینایی یک کاسه آب داشته باشدچون آن آب فراوان  را نمی‌بیند به همان یک کاسه دل می‌بندد و به کسی آب نمی‌دهد  چرا که این کاسه برای او همه چیز است. پس می‌توان نتیجه گرفت بخشش نماینده یک بینش  است، بنابراین  بخشندگی زیبایی است که از سلامت بینایی و بینش عمیق گزارش می‌دهد.


 



 


در ادامه این مراسم گروه صداسازی  و گروه موسیقی سنتی هنرجویان رعد قطعاتی از اجرا کردند و نسرین  مقامی‌پور یکی از کار آموختگان موفق رعد با بیان خاطراتی از دوران حضور و تحصیلش در مجتمع حضار را با عملکرد رعد آشنا کرد.


 


 


 


 



در قسمت پایانی از ملی پوشان رعد که در مسابقات انتخابی تیم‌ملی بوچیا شرکت کرده، بودند، با اهدا لوح سپاس  تجلیل شد، آنها علاوه بر کسب مقام قهرمانی به عضویت تیم‌ملی  ایران نایل شدند همچنین از خدمات مریم قورچیان که پس از 10 سال خدمت در واحد فناوری اطلاعات رعد به علت سفر به خارج از کشور  همکاریش را خاتمه داده است، قدردانی و  تشکر به عمل آمد.


 


 


 


 



 


شایان ذکر است قورچیان از هموطنان مسیحی ماست که در این سال‌ها با علاقه در رعد تلاش کرده است.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است