اختامییه کنفرانس ملی کارآفرینی اجتماعی در حوزه معلولیت برگزار شد

1 آبان 1393

 


مراسم اختتامیه کنفرانس ملی کارآفرینی اجتماعی در حوزه معلولیت با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صدیقه اکبری مدیرعامل و اعضای هیات مدیره مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد و جمعی از فعالان حوزه کارآفرینی اجتماعی برگزار و تجلیل از برترین‌های کارآفرینی اجتماعی در سالن همایش مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد برگزار شد.


 


دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تقدیر از مجتمع رعد برای برگزاری این کنفرانس گفت: اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان در حال اتمام است که بزودی پس از تصویب نهایی در کمیسیون اجتماعی دولت، به هیات وزیران ارایه خواهد شد. در بخش هایی از این اصلاحات، موضوع مسکن و اشتغال معلولان را نیز پیش بینی کرده ایم.


 


وی ادامه داد: دولت دکتر روحانی توسعه متوازن و متعادل و حتی تبعیض مثبت را پیگیری می کند، این دولت سیاست رفاهی را حقی برای مردم می داند، تعدادی از معلولان که به دلایل ژنتیکی و یا به دلیل ساختارهای نامناسب اجتماعی و یا حتی برنامه ریزی های ناصحیح دچار معلولیت شده اند را صاحب حق می داند.


 


وی کارآفرینی را ایده پردازی خلاقانه برای مشارکت معلولان در عرصه اجتماعی ذکر کرد و گفت: کارآفرینی اجتماعی می تواند مشارکت اجتماعی گروههای مختلف را در جامعه ایجاد کند.


 


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور توان یابان را موجب تلطیف شدن جامعه دانست و افزود: زیبایی های زندگی در تلاش مددجویان برای حضور موثر در جامعه، دیده می شود و حضور پرثمر آنها در عرصه های گوناگون، نشاط و امید را در جامعه تسری خواهد داد.


 


ربیعی در پایان تاکید کرد: رئیس دولت یازدهم همواره با تمام توان خود در جهت ارتقا زندگی معلولان تلاش می کند.


 


سپس سیدرضا نیری دبیر کل مجمع خیران سلامت و محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما سخنرانی کردند.


 


در ادامه کلیپی از توانمندی های کارآموزان مجتمع رعد به نمایش درآمد.


 


در پایان این مراسم با حضور دکتر ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صدیقه اکبری مدیر عامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، دکتر طایی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر زالی رییس دانشکده کارافرینی و محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما از برترین‌های کارآفرینی اجتماعی تجلیل شد.


 


اسامی کارآفرینی اجتماعی برتر عبارت است از: «سعید ضروری» مدیرآموزشگاه مجازی وافل، «علیرضا رضایی عارف» مدیرعامل شرکت جوینده یابنده، «محمد موسوی» مدیرعامل شرکت گروه بهداشتی فیروز، «مازیار میری» کارگردان فیلم حوض نقاشی، «محمد نوری» رئیس هیئت مدیره دفتر فرهنگ معلولین، «ابراهیم هدایی» مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری توان یابان مشهد، «اعظم گلدانی» مؤسس شرکت تحلیلگران جاوید آریا، «سارا راغبی» مدیر کارگاه تولیدی حمایتی دستان پرتوان، «منصور برجیان» مدیر عامل انجمن علمی و آفرینش‌های هنری معلولان ایران، «فرزین فیروزآبادی» مدیرعامل تعاونی غذای پاسارگاد.



همچنین در این کنفرانس لوح سپاس توسط دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران به رسم یابود و تجلیل به آقای «نیری» پیشکسوت‌ترین کارآفرین اجتماعی اهدا شد.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است