کارگاه آموزشی شبکه­ بافی در مجتمع رعد برگزار شد

9 دی 1393

 


کارگاه آموزشی شبکه­ بافی توسط دکتر ابوالفضل سلیمی با حضور مدیران، کارآموزان مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد و مدیران سایر مراکز و شرکت های علاقه­ مند در این مجتمع آموزشی برگزار شد.


 



 


به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد؛ کارگاه آموزشی شبکه­ بافی که با همکاری دکتر ابوالفضل سلیمی و دکتر ایرج هیرمنپور، دکتر فروغ جعفری و پیمان رحیم نژاد طی 2 جلسه 4 ساعته در سالن همایش مجتمع رعد برگزار شد.


 


در این کارگاه حاضران با مفهوم شبکه­ بافی و اثرات آن در بهبود کیفیت زندگی فردی و اجتماعی و همچنین ایجاد روابط معتبر سریع و عمیق میان خود و دیگران آشنا شدند.


 


کارگاه آموزشی شبکه­ بافی به صورت مجزا برای مدیرانی که تمایل داشتند در زمینه کاری و روابط بین کارکنان بهبود بیشتری را شاهد باشند و افراد شاغل و جوانان جویای کار برگزار شد.


 


در جلسه اول دکتر سلیمی اصول نت ویوینگ(شبکه بافی) را ارائه کرد و افزود: روش شبکه بافی بر این اصل تاکید دارد که در ارتباط با دیگران افراد باید به فکر کمک کردن و نفع رساندن به دیگران باشند و در برقراری ارتباط با سایر افراد نباید به دنبال نفع خویش باشند. این اصل می‌گوید "ما باید ببنیم چه کاری می توانیم برای دیگران انجام دهیم"


 


در جلسه دوم دکتر سلیمی موضع نت ویوینگ را پی­گیری کرد و در ادامه دکتر جعفری در مورد فرایند ایجاد عادت­های خوب، دکتر هیرمنپور 10در مورد مهارت مهم نرم و دکتر رحیمی نژاد در مورد "اعتماد و اعتمادسازی" و چگونگی "شناخت توانمندی­های خویشتن" مطالب سودمندی ارایه کردند.


 


در بخشی از این کارگاه آموزشی  چگونگی اثر اعتماد را آموزش داده شد.


 


نت ویوینگ زاویه ای ست جدید و 2 جانبه که بر کمک به دیگران برای حل مشکلاتشان تاکید داشته و قابلیت استفاده به صورت گسترده را داراست و در حال حاضر مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته است.


 


در روش ارتباطی نت ویوینگ، اصول برقراری ارتباط بر این مبنا است که کاری به این موضوع نداشته باشیم که دیگران چه نفعی به ما می­رسانند، بلکه به دنبال این باشیم که ما چه کاری می توانیم برای دیگران انجام دهیم.





دکتر سلیمی در بخشی از سخنرانی خود گفت: مطالعات و تجارب جهانی نشان داده‌اند که مهمترین عامل برای موفقیت افراد در تولید و توسعه خدمات یا پیدا کردن کار، معرفی توسط منابع معتبر است.


 


وی افزود: برای مدت زمان زیادی، از شبکه سازی به عنوان یکی از بهترین روش­ها برای ایجاد روابط حرفه‌ای و کاری استفاده می‌شد در کنار شبکه سازی، یکی دیگر از روش هایی که در آموزه‌های گذشته ما نیز وجود داشته و امروز مورد توجه قرار گرفته، نت ویوینگ است. در این روش، رابطه بر اساس اعتمادسازی شکل می‌گیرد، که این اعتماد از هرگونه توصیه و معرفی مؤثرتر است در حقیقت نت ویوینگ یک قدم جلوتر از شبکه سازی یا "رابطه ایجاد کردن" معمولی به شمار می‌رود.


 


در پایان این کارگاه آموزشی 2 روزه تمام شرکت کنندگان متعهد شدند که بدون چشمداشت به دیگران کمک کنند و این رفتار پسندیده را که در فرهنگ ما نیز وجود دارد، گسترش دهند.


 


نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است