جشنواره ورزشی خانوادگی توانمندی های توان یاب با شکوه برگزار شد

5 اردیبهشت 1394


جشنواره ورزشی خانوادگی توانمندی های توان یاب رعد با حضور دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، محمود خسروی وفا رییس فدراسیون جانبازان و معلولان، علیرضا محجوب نماینده مجلس شورای اسلامی و دکتر رسول خضری عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،  دکتر محمد رضا دوست محمدی نایب رییس فدراسیون ورزش های همگانی، اعضای هیات مدیره خیریه رعد و ورزشکاران جانباز و معلول و شهروندان دارای معلولیت تهرانی به همراه خانواده هایشان در بام تهران تله کابین توچال  برگزار شد.


 


به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ جشنواره ورزشی خانوادگی توانمندی­های توان یاب توسط مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد با همکاری انجمن­های فعال حوزه معلولان به منظور ترویج فرهنگ ورزش همگانی افراد دارای معلولیت با حضور بیش از 500 نفر از توان یابان شهر تهران به همراه خانواده­ هایشان به صورت پیاده روی و انجام مسابقات ورزش همگانی در محل بام تهران (تله کابین توچال) برگزار شد.


 





دکتر علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با حضور در جمع توان یابان گفت: برای همه آرزو می کنم که سلامتی و زندگی پر نشاطی به همراه خانواده داشته باشند. ما در سال 94 برنامه هایی را برای مسکن و اشتغال معلولان داریم .


 


دکتر علی ربیعی در ادامه افزود: من معتقدم حضور معلولان در چنین مراسمی به خصوص در عرصه های سلامت و ورزش نه تنها برای خودشان بلکه برای همه جامعه می تواند الگو باشد.


 



 


وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت : دولت شما را می بیند و در کنارشماست . ما همه سعی مان را می کنیم تا درکنار شما باشیم و انشا الله بتوانیم کاری برای شما انجام دهیم .


 


دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر عدالت در ورزش گفت : باید عدالت در ورزش سامان پیدا کند و بهتر بشود از اینکه در جمع شما هستم بسیار خشنود هستم و احساس غرور می کنم  و امیدوارم این برنامه ها استمرار داشته باشد .


 



 


علیرضا محجوب نماینده مجلس شورای اسلامی با درخواست ارسال لایحه بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان گفت: جامعه هدف ما  مسائل و مشکلات مختلفی دارند که از نظر ما مهمترین مشکل اشتغال است. دولت و مجلس باید برای اصلاح قانون جامع همت کنند. در حال حاضر قانون سه درصد استخدام افراد معلول را فقط دستگاههای دولتی، آن هم درصد کمی اجرا می کنند .


 



 


در این جشنواره توان یابان در مسابقات ورزشی، تفریحی از جمله  تیر وکمان، دارت، ایردارت، فوتبال دستی، پرتاب پنالتی در فضایی شاد و انرژی بخش شرکت کردند و در پایان مسابقات به رسم یادبود جوایزی به برگزیدگان اهدا شد.


 


همچنین علاوه بر برنامه های ورزشی اجرای جُنگ فرهنگی ـ هنری با حضور ورزشکاران، هنرمندان محبوب و مردان نقره ای (تئاتر) تدارک دیده شده بود.


 






جشنواره ورزشی خانوادگی توانمندی های توان یاب با مشارکت فعال مسئولان تله کابین توچال، فدراسیون جانبازان و معلولان، سازمان بهزیتسی کشور، فدراسیون ورزش های همگانی، پایانه حمل و نقل جانبازان و معلولان وابسته به شهرداری تهران، سازمان بهزیستی کشور، موسسه پیام آوران ساحل امید و جامعه معلولان ایران و همکاری سرای سالمندان کهریزک، انجمن باور، انجمن معلولان پارس، باشگاه سوارکاری اسواران و انجمن آفرینش های هنری معلولان ایران برگزار شد.


 



 


همچنین دانشجویان رشته تربیت مربی ورزش معلولان مرکز آموزش علمی کاربردی رعد برگزاری و داوری مسابقات ورزشی این جشنواره را بر عهده داشتند.


 


گزارش تصویری جشنواره ورزشی خانوادگی توانمندی های توان یاب(1)

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است