اجرای قانون جامع حمایت از معلولان از سال آینده

21 بهمن 1394

انوشیروان محسنی بندپی در جمع کارکنان و مددجویان زیرپوشش بهزیستی ایلام اظهار کرد: این قانون در قالب 12فصل و 31ماده باتدبیر و حمایت ویژه دولت یازدهم، هفته گذشته در مجلس تصویب و از سال 95 اجرایی خواهد شد.


 


وی افزود: در این قانون تمامی مشکلات معلولان اعم از پایین بودن مستمری، مناسب‌سازی معابر شهری و عمومی، مستمری مناسب و معقول و سایر خدمات دیده‌شده و با اجرایی شدن آن تحول گسترده‌ای در وضعیت معیشتی معلولان ایجاد خواهد شد.


 


محسنی بندپی بابیان اینکه بار مالی اجرایی شدن این قانون از سوی دولت تأمین و تعهد شده و دولت یازدهم به‌عنوان تنها دولتی بوده که برای اجرایی شدن این قانون به‌صورت جدی پای‌کار آمده و وارد عمل شده افزود: تأمین وسایل توان‌بخشی معلولان ویژه استان‌های محروم کشور یکی دیگر از بندهای این قانون است که از سال آینده تحقق خواهد یافت.


 


معاون وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی کشور، دولت تدبیر و امید را دولت رفاه دانست و گفت: این دولت در کنار دیپلماسی خارجی فعال، رفاه مردم را سرلوحه کار قرار داده و وزارت رفاه این موضوع را به‌صورت ویژه در دست بررسی دارد.


 


وی اجرای طرح سلامت ایرانیان را یکی از دستاوردهای دولت در حوزه رفاه مردم دانست و تصریح کرد: با اجرای این طرح بیش از 10میلیون ایرانی زیرپوشش بیمه قرار گرفتند.


 


محسنی بندپی بابیان اینکه نگاه بهزیستی به استان‌های کم برخوردار و محروم ویژه است ادامه داد: عدالت در جایی مفهوم واقعی یافته که گرفتاری‌های مناطق محروم برطرف و زمینه حال رفاه عمومی به‌صورت مساوی فراهم شود.


 


وی با اشاره به اینکه باید شرایطی در جامعه حاکم شود که همه آحاد جامعه از رفاه و آسایش لازم برخوردار و در این زمینه خدمت به محرومان در اولویت قرار دارد خاطرنشان کرد: بهزیستی به‌عنوان ثمره بزرگ انقلاب اسلامی تخصصی‌ترین، علمی‌ترین، فنی‌ترین و کارشناسی‌ترین سازمان حمایتی کشور محسوب می‌شود و سعی دارد تا مشکلات و آسیب‌های جامعه را با مداخله علمی رفع کند.


 


رئیس سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر وجود آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد، اختلالات روحی، روانی، جرم، تولد نوزادان معلول و غیره در جامعه گفت: باید هدف‌گذاری در بهزیستی به‌ درستی انجام‌گرفته تا این آسیب‌ها سیر نزولی پیداکرده و مهار شوند.


 


وی مداخله بهنگام و ارائه خدمات مشاوره‌ای را راهبرد این سازمان دانست و بیان کرد: این سازمان اعلام آمادگی کرده تا در برنامه ششم توسعه به‌عنوان متولی سلامت اجتماعی کشور محسوب شود تا در جلوگیری از آسیب‌ها و معلولیت‌ها بیش‌ازپیش مداخله‌گر باشد.


 


محسنی بندپی با اشاره به 22هزار کارکنان بهزیستی و پایین بودن حقوق و مزایای این کارکنان گفت: تفاوت حقوق و مزایای دریافتی کارکنان بهزیستی با سایر ارگان‌ها معنادار و قابل‌توجه است که در این زمینه رایزنی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، نمایندگان مجلس و کمیسیون اجتماعی مجلس انجام‌گرفته و از سال آینده فوق‌العاده 35درصدی شغل برای کارکنان این سازمان اعمال خواهد شد.


 


وی گفت: اکنون امتیاز سختی کار برای کارکنان بهزیستی از مجموع سه هزار امتیاز 800بوده که در این زمینه نیز رایزنی انجام‌گرفته تا به 2500 امتیاز افزایش یابد.


 


رئیس سازمان بهزیستی کشور میانگین اضافه‌کار کارکنان بهزیستی را 30ساعت با نرخ 48هزار ریال اعلام کرد و گفت: این در حالی است که ساعت اضافه‌کاری در سایر ارگان‌ها 80ساعت با نرخ ساعتی 80هزار ریال است که در این زمینه تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت معیشتی کارکنان بهزیستی بکار خواهیم گرفت.


 


وی از کارکنان بهزیستی خواست در کاهش آسیب‌های اجتماعی، پوشش طرح‌های پیشگیرانه ازجمله غربالگری شنوایی و بینایی‌سنجی، کاهش نرخ آسیب‌های اجتماعی و غیره اهتمام و تلاش جدی داشته باشند.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است