تورنمنت جمهوری چک آخرین فرصت کسب سهمیه پارالمپیک است

18 فروردین 1395

مجید کهتری، رئیس انجمن تیر و کمان جانبازان و معلولان گفت: مراحل ثبت نام در این رویداد برون مرزی انجام شده و اواخر خرداد ماه نیز اعزام به تورنمنت رنکینگ جهانی جمهوری چک با حضور ۹ کماندار انجام خواهد شد.


 


وی افزود: در بخش ریکرو آقایان ابراهیم رنجبر، غلامرضا رحیمی و اصغر فتاحی حضور دارند که رنجبر و رحیمی پیش از این موفق به کسب سهمیه شده اند و با وجود این سه نفر در مسابقات بخش تیمی این تورنمنت نیز می توانیم شرکت کنیم.


 


رئیس انجمن تیر و کمان در ادامه گفت: در کامپوند آقایان هادی نوری، ریکرو بانوان، محدثه کهنسال و کلاس W۱ مجید کاکوش حضور دارند که همگی حائز سهمیه پارالمپیک هستند. در بخش کامپوند بانوان نیز با وجود سه کماندار می توانیم در بخش تیمی تورنمنت نیز شرکت کنیم و سمیه عباسپور، فرزانه عسگری و زهرا حسینی سه نماینده ما در کامپوند هستند.


 


کهتری خاطر نشان کرد: مسابقات جمهوری چک، آخرین فرصت برای کسب سهمیه رقابتهای پارالمپیک است و با توجه به اینکه اگر کشوری در هر کدام از رشته ها پیش از این موفق به کسب سهمیه شده باشد، در چک دیگر سهمیه به آن تعلق نمی گیرد، ما تنها اجازه کسب یک سهمیه در کامپوند بانوان را داریم و در سایر رشته ها در بخش بانوان و آقایان سهمیه های لازم را از مسابقات آلمان و تایلند به دست آورده ایم.


 


وی افزود: شرکت در این تورنمنت این امتیاز را نیز دارد که اگر به هر دلیل، کماندار اصلی ما در مسابقات پارالمپیک دچار مشکل شد، بتوانیم از فرد جایگزین استفاده کنیم و به همین دلیل تیم باتعداد نفرات بیشتری به چک اعزام می شود تا کلیه کمانداران از امتیاز حضور در این مسابقات بهره مند باشند و در صورت نیاز، جایگزینی بدون مشکل صورت پذیرد.


 


رئیس انجمن تیر و کمان گفت: درخواست تغییر کلاسبندی برای خانم زهرا حسینی ارائه شده و امکان دارد کلاس وی به W۱ تغییر یابد که در صورت این اتفاق، برای اولین بار یک بانوی کماندار در این کلاس پزشکی خواهیم داشت و حتی اگر حسینی موفق به حضور در پارالمپیک هم نشود، در مسابقات آتی می توانیم در این کلاس تیم میکس داشته باشیم و اتفاق بسیار خوبی است.


 


کهتری در پایان اعلام کرد: خبر خوبی که به تازگی دریافت کرده ایم اعلام موافقت کمیته ملی پارالمپیک با تامین و نیز نوسازی تجهیزات کمانداران تیم ملی است و با توجه به اینکه رشته تیر و کمان، تجهیزات محور است و کوچک ترین ایراد در کمان ها می تواند در سرنوشت مسابقات تاثیر بزرگی بگذارد، این اتفاق بسیار خوبی بود و جا دارد از مسئولان محترم کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون به خاطر این همکاری قدردانی کنم.


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است