البرزی‌های المپیک «ریو» چه کسانی هستند/ پیشتازی تکواندو و کشتی

20 فروردین 1395

خیلی از ورزشکاران با کسب امتیازات لازم جواز حضور در المپیک ریو ۲۰۱۶ را کسب کردند حضور چند ورزشکار البرزی در میان ورزشکاران راه یافته به المپیک نشان از تلاش جانانه آنها برای قرار گرفتن در جمع المپیکی ها است. اما تاکنون ۲ سهمیه قطعی برای البرز در سال ۹۴ رقم خورده است و دیگر ورزشکاران این استان باید برای رسیدن به این آوردگاه مهم جهانی در سال جدید بجنگند.


 


در ادامه آخرین وضعیت چهره های پرامید البرز در راه کسب سهمیه المپیک آمده است.


 


«مهدی خدابخشی»


 


وی خیلی زود و با کسب عنوان نخست مسابقات جهانی جواز حضور در المپیک را گرفت و به عنوان اولین البرزی نام خود را در فهرست مسافران ریو ثبت کرد.


 


خدابخشی با توجه به سطح آمادگی و شرایط بدنی که دارد شانس اصلی کاروان تکواندو ایران برای کسب مدال خوش رنگ طلاست.


 


«کیمیا علیزاده» - «اکرم خدابنده»


 


دو بانوی تکواندو کار البرز علیرغم تلاشی که داشتند نتوانستند مجوز حضور در المپیک را در سال ۹۴ بگیرند و باید از چند روز دیگر با حضور در مسابقات بین قاره ای برای رسیدن به المپیک ریو تلاش کنند.


 


علیزاده و خدابنده به زعم کارشناسان، توان لازم برای حضور در المیپک و کسب مدال را دارند و می توانند با رفتن بر روی سکو در ورزش کشور تاریخ ساز شوند.


 


«علیرضا کریمی» - «یوسف قادریان»


 


دو جوان آینده دار کشتی ایران پس از گذر از تیم های ملی رده های سنی در سال ۹۴ به میدان بزرگ مسابقات جهانی لاس وگاس رفتند و با کسب دو مدال برنز ارزشمند عیار بالای خود را به نمایش گذاشتند و سهمیه لازم را برای کشورمان به دست آوردند.


 


اگر اتفاق خاصی رخ ندهد این دو کشتی گیر البرزی جز گزینه های اصلی کادر فنی تیم ملی برای المپیک ریو محسوب می شوند و می توان به مدال آوری آنها در آوردگاه المپیک دل بست.


 


«شهرام محمودی» - «محمد موسوی»


 


دو چهره نام آشنای البرزی تیم ملی والیبال ایران خیلی دوست دارند درخشش سال های اخیر خود در لیگ جهانی و جام جهانی را در المپیک تکرار کنند و برای رسیدن به این هدف باید با ۸ تیم برتر جهان از قاره های مختلف رقابت کنند.


 


محمودی و موسوی از چهره های اثرگذار و محوری تیم ملی محسوب می شوند و امید می رود البرز به واسطه حضور آنها در بخش تیمی نیز در المپیک ریو نماینده داشته باشد.


 


دیگر گزینه های البرزی


 


در کنار نام هایی که برده شد هستند کسانی که هنوز این فرصت را دارند تا به عنوان یک البرزی خود را در جمع کاروان ورزشی ایران در المپیک ببیند.


 


در والیبال نشسته دو نفر و در بوکس یک نفر از البرز می توانند مسافران المپیک باشند در عین حال «امیر جعفری» وزنه بردار شایسته البرزی نیز در بخش معلولان با بدشانسی و به دلیل سهل انگاری مسئولان کمیته پارالمپیک از رسیدن به ریو بازماند تا یک شانس کسب مدال قطعی را از دست بدهیم و «الهام هریجانی» نیز در تیراندازی در عین شایستگی از رسیدن به ریو بازماند و مسافر این رویداد معتبر جهانی نشد.


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است