سازمان انتقال خون در پی ترویج اهدای آگاهانه است

26 اردیبهشت 1395

فردین بلوچی در مراسم بدرقه ایرانگرد معلول قطع نخاعی زنجانی افزود: یکی از اقدام های مهم این سازمان ترویج اهدای خون آگاهانه مردم در سطح کشور است و این مهم را با دقت و حساسیت فراوان پیگیری می کند.


وی اظهار کرد: اهدای خون هیجانی و با تصمیم یکباره توسط عموم در اداره های انتقال خون، امکان انجام آزمایش های دقیق و تبدیل آن به دیگر فرآورده های خونی را با مشکل جدی مواجه می کند.


بلوچی افزود: سازمان انتقال خون ایران در مرحله بلوغ رشدی خود قرار دارد و با اقدام و برنامه ریزی های لازم درصدد دستیابی به حد مطلوب است.


وی بیان کرد: هم اکنون تمامی فرآورده های خونی مورد نیاز گروه های هدف به ویژه افرادی که به بیماری های سخت دچار هستند تامین شده است و مشکلی در این بخش وجود ندارد.


مشاور اجرایی مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: تفکیک انواع فرآورده های خونی در شرایط خاص و و یژه و توسط کارشناسان و متخصصان متبحر این سازمان انجام می شود.


وی اظهار کرد: این سازمان در سلامت کامل نسبت به دریافت خون اهدایی داوطلبان و با توجه به برنامه و زمان بندی مشخص اقدام می کند.


بلوچی خاطرنشان کرد: هم اکنون این سازمان کمبودی در تولید و میزان فرآورده های خونی مورد نیاز در کشور ندارد.


 


*** سفیر ترویج فرهنگ اهدای خون، سفر ایرانگردی را از زنجان آغار کرد


معلول 43 ساله زنجانی قطع نخاع 90 درصد از ناحیه گردن و مهره، به عنوان سفیر ترویج فرهنگ اهدای خون با شعار روز جهانی اهدا کنندگان در سال 2016 'با اهدای خون زندگی را به اشتراک بگذاریم' با موتور خود ایرانگردی را از شهر زنجان آغاز کرد.


غلامرضا صالحی که 13 سال پیش در سانحه تصادف، دچار ضایعه نخاعی از ناحیه گردن و مهره های ستون فقرات شده است، هدف خود از این سفر را ارج نهادن به ایثار، انفاق و ترویج فرهنگ اهدای خون در بین مردم ذکر کرد.


وی به خبرنگاران زنجان گفت: به عنوان سفیر ترویج فرهنگ اهدای خون سفر خود را امروز از شهر زنجان آغاز کردم و سپس به استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سنندج، همدان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، یاسوج، شیراز، اصفهان، اراک، قم، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، قزوین، کرج و در نهایت تهران خواهم رفت.


صالحی افزود: این سفر 25 خرداد امسال مصادف با 14 ژوئن همزمان با روز جهانی اهدا کنندگان خون در تهران به پایان می رسد.


این معلول قطع نخاع 90 درصدی از ناحیه گردن که تنها رکوردار معلول ایران محسوب می شود و تا کنون سه بار رکورد ایرانگردی را به نام خود به ثبت رسانده است، در ادامه اضافه کرد: طی سال های 87،89 و 90 با شعارهای معلولیت، محدودیت نیست، خواستن توانستن است، با بال شکسته پریدن هنر است به 200 شهر ایران با موتوری که طراحی کرده ام سفر و رکورد ثبت کردم.


وی بیان کرد: این اقدام به نوبه خود انگیزه ای برای فعالیت و پویایی دیگر معلولان فراهم می کند، چرا که بسیاری از این افراد به دلیل ناتوانی، در منزل خود را حبس کرده اند و به نوعی به بیماری های روانی دچار شده اند.


این معلول افزود: متاسفانه تغییر نکردن نگرش معلولان، به بروز مسائل و مشکلات متعددی در زندگی فردی و خانوادگی آنان منجر شده است.


وی مدعی شد، در صورت مساعد بودن شرایط و بسترهای لازم، ثبت رکورد جهانگردی به مسافت 120 هزار کیلومتر طی یک و نیم سال امکان پذیر است.


** رکورد معلول قطع نخاع 90 درصدی در سازمان بهداشت جهانی ثبت می شود


مشاور اجرایی مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران نیز در مراسم بدرقه این معلول گفت: معلولیت محدودیت نیست و مصداق بارز این موضوع ثبت رکورددار ایرانگردی این معلول است.


فردین بلوچی افزود: با هدف پاسداشت و ارج نهادن به کار ارزشمند این معلول تلاش می شود رکورد ایرانگری وی همزمان با 25 خرداد روز جهانی اهدا کنندگان در سازمان بهداشت جهانی(who) ثبت شود.


وی اظهار کرد: به سازمان های انتقال خون 25 استان کشور که مقصد این معلول خواهد بود، تاکید شده است که همکاری لازم را برای ایجاد شرایط سفر بهتر و مطمئن داشته باشند.


** استان زنجان 20 هزار معلول دارد


مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز در ادامه گفت: هم اکنون 20 هزار معلول در این استان وجود دارد که اغلب آنان را افراد مبتلا به ضایعه نخاعی تشکیل می دهد.


محمد محمدی قیداری افزود: از مجموع شمار معلولان این استان، 300 نفر دچار ضایع نخاعی از ناحیه گردن هستند و به دلیل وضعیت خاص مراقبت های خاصی را می طلبند.


وی اظهار کرد: هدف این سازمان توانمند سازی معلولان است که تحقق آن فقط همکاری آنان را می طلبد.


مدیر کل بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد: رکورد معلول قطع نخاع 90 درصدی این استان، می تواند الگویی برای دیگر معلولان که با مشکلات عدیده ای از جمله بیماری روانی مواجه هستند، مورد توجه قرار گیرد.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است