کهتری: عملکرد تیروکمان به نسبت لندن 60 درصد ارتقا داشت

18 مهر 1395

مجید کهتری، رئیس انجمن تیروکمان جانبازان و معلولین در خصوص عملکرد این رشته در بازی های پارالمپیک ریو گفتگویی با روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین انجام داد.


 


وی گفت: بازی های پارالمپیک فرصت خوبی است تا عملکرد همه رشته ها در فاصله ای 4 ساله محک بخورد و آنچه که از برنامه ریزی و سایر موارد پیش بینی شده بود، مورد بررسی دقیق قرار گیرد. در فاصله بازی های پارالمپیک لندن تا ریو، در مسابقات متعددی شرکت کردیم که از هیچ کدام دست خالی برنگشتیم و البته از نظر مرغوبیت مدال، بعضی از مسابقات با کیفیت بیشتری برای ما همراه بود و برخی هم کمتر. معتقدم در پارالمپیک عملکرد واقعی انجمن ها و تیم ها نشان داده می شود و باید دستاوردهای آن برای دوره های بعدی درس گرفت.


 


کهتری افزود: ورزشکاری که به پارالمپیک می رسد، زحمت زیادی کشیده و صرف حضور در این مسابقات یک افتخار بزرگ است. وقتی در روز مسابقه به هر دلیل از کسب مدال باز می ماند نباید عملکرد و زحمات چهارساله را زیر سوال برد و ورزشکار را تحت فشار قرار داد.


 


رئیس انجمن تیروکمان گفت: در مقایسه با لندن، به جرات می توان گفت که 60 درصد ارتقا عملکرد داشتیم و توانستیم یک نشان طلای لندن را به دو نشان طلا ریو افزایش دهیم و یک برنز تیمی ریکرو را به نقره ی تیمی تبدیل کنیم و افزون بر آن یک برنز انفرادی هم کسب کردیم. البته معتقدم شانس کسب سه نشان طلای دیگر هم داشتیم و باید گفت که کم فروشی نکردیم و گاهی با بدشانسی موقعیت ها از دست می روند. در این خصوص ورزشکار را نباید سرزنش کرد، بلکه باید دید کجای کار را باید به گونه ای دیگر برنامه ریزی و اقدام می کردیم.


 


وی خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته یک دگرگونی بزرگ در تیم و کادر فنی داشتیم و تلاش کردیم به دور از حاشیه ها برای پیشبرد اهدافمان تلاش کنیم. به جرات می توان بگویم که در تمام تصمیم گیری ها اینگونه فکر کردم که این تصمیم برای شخص خود من و یا فرزندم دارد گرفته می شود و اگر این مساله در مورد خودم بود، چه گونه عمل می کردم. با این دید برای تک تک کارها فکر کردیم و تصمیم گرفتیم. البته کادر فنی هم به نسبت دوره ی قبل بسیار قوی تر بود و توانست به کمانداران کمک بزرگی کند.


 


کهتری افزود: در این دوره علاوه بر حضور رشته ریکرو، برای اولین بار در کامپوند و کلاس W1 هم نماینده داشتیم و یک ورزشکار جوان، که کم سن و سال ترین ورزشکار کاروان هم بود، در کنارمان حضور داشت. محدثه کهنسال به نسبت سن و تجربه اش بسیار خوب عمل کرد و اگر فقط کمی بیشتر تجربه داشت حتما به مدال هم دست پیدا می کرد و دور از دسترس نبود.


 


رئیس انجمن تیروکمان گفت: تیم تیر و کمان ایران، تیمی درجه یک بود. سمیه عباسپور با اینکه نفر چهارم شد اما همچنان در رنکینگ جهانی نفر اول است. غلامرضا رحیمی بسیار خوش درخشید و پاسخ اعتماد انجمن و مسئولین فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک را با نشان خوش رنگ طلا داد. زهرا نعمتی موفق شد دوباره نتیجه درخشان لندن را تکرار کند و مدال بسیار با اهمیتی کسب کرد و ابراهیم رنجبر نیز به دو نشان یکی در بخش تیمی و یکی در انفرادی دست یافت که بسیار ارزشمند بود. از 7 کمانداری که همراه داشتیم، 5 نفر آنها درجه یک و باقی نیز خوب هستند و توانایی دستیابی به نتایج بهتری داشتند.


 


وی اعلام کرد: متاسفانه دیگر باشگاه آروین را در اختیار نداریم و این پایگاه در موفقیت کمانداران ما بسیار نقش مهمی داشت. جا دارد از تیمسار تسویه چی که در این ایام نهایت همکاری را با ما داشتند و از کمانداران جانباز و معلول حمایت کردند قدردانی کنم. امیدوارم هرچه زودتر تیر و کمان نیز بتواند در محلی اختصاصی برای خود تمرین کند و این مساله در موفقیت های این رشته در مسابقات آتی بسیار تاثیر گذار است.


 


کهتری در پایان اظهار داشت: به تمامی کمانداران حاضر در پارالمپیک توصیه کردم که بعد از مسابقات تا مدتی کاملا استراحت کنند و ذهنشان را از این رشته دور کنند. پس از این استراحت و بازیابی، اگر می خواهند برای بازی های پاراآسیایی موفق به کسب نتیجه شوند، باید بلافاصله اقدام کنند و از تک تک روزهای باقی مانده استفاده کنند.


 


ایران در بازیهای پارالمپیک ریو موفق به کسب 2 نشان طلا در بخش ریکرو انفرادی توسط زهرا نعمتی و غلامرضا رحیمی و یک برنز توسط ابراهیم رنجبر شد. تیم میکس ریکرو ایران متشکل از زهرا نعمتی و ابراهیم رنجبر نیز موفق به کسب یک نشان نقره شدند.


 


 


منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است