جمعی از روشندلان شهرستان شهریار با فرماندار منطقه دیدار کردند

5 آبان 1395

این دیدار با قرائت قرآن کریم توسط یکی از نابینایان شروع شد وهریک از روشندلان حاضر با معرفی خویش به طرح مشکلات همنوعان خود پرداختند و از مسئولین به ویژه فرماندار درخواست پیگیری ونگاه ویژه به مشکلات معلولین نابینا را شدند .


 


مشکل بیکاری واشتغال و همچنین مناسب سازی نبودن معابر واماکن عمومی جزء موردی بود که در بیان تمامی روشندلان مشترک بود.


 


در این نشست دکتر ناجی فرماندار شهرستان موفقیت نابینایان حاضر در تحصیلات عالی وموقعیت اجتماعی کسب شده را قابل تقدیر دانست وآنها را نمونه ای از توانستن در عین محدودیتهای متعدد عنوان کرد.


 


وی حرکت به طرف جامعه ایده آل و عدالت محور را از اصول کار دانست وفرهنگ سازی وآگاه سازی در سطوح مختلف جامعه برای رعایت حقوق دیگران بلاخص افراد ناتوان وقشر آسیب دیده را مقدمه موفقیت در برقراری عدالت اجتماعی دانسته وهمه را در این خصوص مسئول دانست وتصویب وابلاغ قانون حقوق معلولین را در این راستا ارزیابی کرده وتلاش همگان را در رعایت و اجرای آن خواستار شد.


 


ناجی برگزاری جلسات مستمر مناسب سازی اماکن ومعابر عمومی در سالن اجتماعات فرمانداری موید اهتمام فرمانداری و اهمیت موضوع برای شخص ایشان عنوان داشته ودستور ابلاغ بخشنامه ای برای شهرداری ها و ادارات دولتی جهت رعایت و مناسب سازی برای بهره مندی معلولین و جانبازان واستفاده از امکانات موجود را تاکید کرد.


 


فرماندار شهرستان شهریار، مشکل بیکاری و اشتغال را از معضلات اساسی کشور و شهرستان دانست وبا اشاره به اراده دولت تدبیر وامید برای حل این مشکل در سطح کلان شهرستان نیز گامهای خوبی را در این خصوص برداشته که معلولین عزیز نیز جزئی از آن می باشند وحتما در این جهت پیگیری لازم به عمل خواهد آمد.


 


در ادامه :خدامعلی نورانی،رئیس بهزیستی شهرستان در ابتدای این نشست با شرح وظایف گسترده بهزیستی از تشکیل جلسات مناسب سازی به صورت مدون وپیگیریهای فرمانداری در این خصوص تشکر کردند و آن را نوید خوبی در جهت نزدیک شدن به اهداف دانستند.


 


نورانی با تشریح دستورالعمل سازمان بهزیستی در خصوص اشتغال مددجویان به پرداخت وام اشتغال تا مبلغ 150/000/000 ریال به شرط داشتن مدرک فنی وحرفه ای و همچنین حمایتهای بیمه ای به دو شکل بیمه خویش فرمایی وپرداخت سهم کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی را جذب کار می کنند ،خواستار همکاری کارفرمایان وکارآفرینان خیر بالاخص شهرداران محترم در جذب حداقل یک نیرو از نابینایان آن شهر به مناسبت روز عصای سفید شدند عنوان کرد اگر هر شهرداری یک نفر نابینا را بکارگیری کند در سطح شهرستان 7 نفر از این عزیزان می توانند مشغول به کار شوند.


 


در پایان دکتر ناجی فرماندار شهرستان با اهدای لوح تقدیر وهدیه ای از تلاشها وکسب موفقیت نابینایان حاضر تقدیر کرد.


 


اسامی حاضرین در این دیدار:


 


1-روشندل گرانقدر آقای علی کیانی ........وکیل پایه یک دادگستری وصاحب دفتر وکالت


 


2-روشندل گرانقدر خانم لیلا سرابی.......کارشناس روانشناسی


 


3-روشندل گرانقدر آقای ابوالفضل ارشد........کارشناس ارشد حقوق و وصاحب دفتروکالت ووکیل پایه یک دادگستری


 


4-روشندل گرانقدرخانم شیرین آقایی.........کارشناسی مطالعات خانواده


 


5-روشندل گرانقدرخانم زینب گوزلی..............کارشناسی ارشد زبان وادبیات فارسی


 


منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است