فلفلی: به دنبال کسب سهمیه مسابقات جهانی اسپانیا هستیم

فلفلی: به دنبال کسب سهمیه مسابقات جهانی اسپانیا هستیم

16 بهمن 1395

سرمربی تیم ملی فوتبال پنج‌نفره با تاکید بر اینکه برخی قوانین در فوتبال پنج نفره تغییر خواهند کرد گفت هدف اصلی این تیم کسب سهمیه بازی‌های جهانی اسپانیا هستند.

 

 جواد فلفلی پیرامون وضعیت تیم ملی فوتبال پنج نفره بعد از بازی‌های پارالمپیک ریو به ایسنا گفت: بعد از بازی‌های پارالمپیک ریو ۲۰۱۶، هیچ برنامه خاصی برای تیم ملی نداشتیم و تنها با برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و یک دوره جشنواره استعدادیابی زیر ۱۷ سال در این رشته، به دنبال آن بودیم تا پشتوانه‌های خوبی را برای فوتبال پنج نفره جذب کنیم. این کار برای این است که بتوانیم به سمت جوانگرایی تیم فوتبال پنج نفره حرکت کنیم و تیم خوبی را برای مسابقات آینده بویژه قهرمانی آسیا در مالزی آماده کنیم و بعد از آن برای کسب سهمیه مسابقات جهانی مادرید اسپانیا مهیا شویم. در اسفند بنا داریم مسابقات باشگاههای کشور را برگزار کنیم تا از بین نفرات شناسایی شده از این رقابت‌ها، مسابقات قهرمانی کشور و جشنواره استعدادیابی ترکیب اصلی تیم فوتبال پنج نفره را تعیین کنیم.

 

وی گفت: چون تیم ملی فوتبال پنج نفره در بازی‌های آسیایی جاکارتا اندونزی حضور ندارد، باید در سال آینده با تعیین نفرات اصلی تیم ملی و برگزاری چند اردو، آنها را برای حضور هر چه قوی‌تر در مسابقات قهرمان آسیا در مالزی آماده کنیم تا مجوز حضور به مسابقات جهانی فوتبال پنج نفره را که سال ۹۷ به میزبانی مادرید اسپانیا برگزار می‌شود، کسب کنیم.

 

فلفلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت تیم ملی فوتبال پنج نفره مشخص نیست. سعی داریم از اردیبهشت سال آینده با تشکیل تیم ملی استارت کار خود را بزنیم تا سریع‌تر تیم را برای مسابقات آسیایی مالزی آماده کنیم.

 

او پیرامون وضعیت زادعلی اصغری و احتمال پیوستن او به یکی از تیم‌های اروپایی هم گفت: اصغری در حال حاضر در یکی از لیگ‌های ترکیه فعالیت می‌کند. تا جایی که خبر دارم هنوز قراردادش به اتمام نرسیده است. از اینکه او بخواهد در لیک ترکیه بماند یا به یکی از تیم‌های اروپایی برود، اطلاع زیادی ندارم.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره همچنین درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این تیم اظهار کرد: برنامه اصلی ما برای تیم ملی فوتبال پنج نفره از سال آینده آغاز خواهد شد و اگر فدراسیون نابینایان موافقت کند، بنا داریم یک بازی تدارکاتی خوب را با یکی از تیم‌های اروپایی برای این تیم در نظر بگیریم و اردوهای منظم و پی در پی نیز برگزار کنیم تا زمان اعزام تیم به مالزی، آماده باشیم.

 

فلفلی در پایان با اشاره به اعمال یکسری تغییرات در سال ۲۰۱۷ در قوانین فوتبال پنج نفره خاطرنشان کرد: یکی از تغییرات صورت گرفته در قوانین این رشته، بزرگتر شدن ابعاد دروازه‌ها و شیب دیواره‌هاست. به طوری که در بازی‌های آینده، ابعاد دروازه‌ها که پیش از این دو در سه بود، بزرگتر و ارتفاع دیواره‌ها به خاطر کاهش مصدومیت‌های ناشی از برخورد بازیکنان به آنها نیز بیشتر خواهد شد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است