روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی

روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی

16 بهمن 1395

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سیمای آسیب اجتماعی در کشور روندی رو به رشد دارد.

 

 انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای اداری شهرستان جوانرود، اظهار کرد: روند رو به رشد آسیب های اجتماعی به عنوان یک پدیده جهانی تنها مختص یک کشور نیست و همه کشورها با آن درگیر هستند.

 

محسنی بندپی با اشاره به حساسیت مقام معظم رهبری در یک سال و نیم گذشته  نسبت به موضوع آسیب های اجتماعی اظهار کرد: در این مدت سران سه قوه برای ارائه عملکرد خود در زمینه آسیب های اجتماعی در حضور ایشان سه مرتبه گزارش ارائه داده‌اند.

 

  وی ادامه داد: در این دیدار ها مقام معظم رهبری از دستگاه‌های مرتبط با سلامت خواسته‌اند تا نگاه علمی تر و همه جانبه تر به موضوع داشته باشند. 

 

وی ادامه داد: مجموعه بهزیستی تخصصی‌ترین نهاد در بحث آسیب اجتماعی است و راهبرد مهم سازمان بهزیستی تلاش مستمر  برای جلوگیری از شیوع آسیب و معلولیت هاست.

 

 رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با بیان اینکه بهزیستی در زمینه پیشگیری از تنبلی چشم سالانه سه میلیون کودک را غربالگری می کند، تصریح کرد: همچنین در راستای انجام طرح غربال گری اختلالات ژنتیکی قبل از ازدواج نیز بهزیستی به عنوان دستگاه متولی معرفی شده و تلاش ما این است در زمان انجام طلاق توافقی با ارائه آموزش های مهارت زندگی و فرزندپروری از این پدیده جلوگیری کنیم.

 

 وی در ادامه از توسعه اورژانس اجتماعی  به عنوان یکی دیگر از راهبردهای بهزیستی یاد کرد و افزود: در سال ۹۶ در شش شهرستان استان کرمانشاه اورژانس اجتماعی راه اندازی می شود.

 

 وی در ادامه از طرح تامین یک وعده غذای در تمام مهدهای کودک منطقه اورامانات خبر داد و افزود: معلولان این منطقه نیز ۱۰۰ میلیون تومان کمک هزینه خرید لوازم توانبخشی دریافت می کنند.

 

به گفته محسنی بندپی طرح تامین یک وعده غذا در تمام مهدهای کودک منطقه اورامانات اجرا می شود.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است