همکاری مردم با بهزیستی موجب ارتقای خدمات به مددجویان می شود

همکاری مردم با بهزیستی موجب ارتقای خدمات به مددجویان می شود

17 بهمن 1395

معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: همکاری مردم با این سازمان زمینه ارتقای خدمات اجتماعی و توانبخشی به مددجویان و افراد نیازمند را فراهم می کند.

 

انوشیروان محسنی بندپی  در آیین بهره‌برداری از ساختمان خیریه شبه‌خانواده فرزندان آسمانی در یزد با بیان اینکه گسترش نگاه نیکوکارانه در جامعه از سیاست های دولت است افزود: باید از مشارکتهای مردمی بهره بگیریم زیرا فراهم سازی فرصت های برابر برای آحاد جامعه با امکانات دولتی امکان پذیر نیست.


وی در ادامه با تشریح شرایط کودکان معلول تصریح کرد: برخی از این کودکان، حتی خانواده‌هایشان حاضر به پذیرش آنها نیستند و آنها را به مراکز شبه خانواده واگذار می کنند که افراد خیر و نیکوکار در سطح جامعه در نقش پدرخوانده به عنوان حامی و پشتیبان از انها حمایت می کنند.


رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مردم استان یزد همیشه در امور خیر پیشتاز هستند افزود: امیدواریم که این نگاه در سطح کشور هم توسعه یابد.


در این مراسم، ساختمان شبه‌خانواده فرزندان آسمانی یزد با هزینه 22 میلیارد ریال به بهره داری رسید.


در استان یزد 17 مرکز شبه خانواده وجود دارد.


مراکز شبه خانواده بهزیستی در قالب موسسات خیریه غیردولتی به صورت هیات امنایی طبق قانون اقدام به پذیرش کودکان بی سرپرست و بد سرپرست می نمایند و زمینه نگهداری و پرورش آنان را فراهم می سازند.


در این مراکز کودکان به تفکیک جنسی و سنی از سه گروه سنی 3 تا 6 سال، 7 الی 12 سال و 13 الی 18 سال نگهداری می شوند و هیات امنای این مراکز عمدتا خیران و نیکوکاران هستند.


افتتاح سالن همایش فجر و مجموعه رفاهی بهزیستی، بهره برداری از 240 واحد مسکونی مددجویان، افتتاح مرکز شبه خانواده مروارید میبد و تجلیل از دانش اموزان و دانشجویات شبه خانواده از جمله برنامه های سفر یکروزه رییس سازمان بهزیستی کشور به یزد است.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است