تولد روزانه حدود 80 نوزاد معلول درکشور/ مشاوره ژنتیک اجباری شد

تولد روزانه حدود 80 نوزاد معلول درکشور/ مشاوره ژنتیک اجباری شد

19 بهمن 1395

رئیس سازمان بهزیستی گفت: روزانه به طور متوسط حدود 80 و سالانه بیش از 30 هزار نوزاد معلول در کشور متولد می شوند که باید با برنامه ریزی مناسب از این روند جلوگیری کنیم.

 

انوشیروان محسنی بندپی  در حاشیه بهره برداری نمادین ۵۶ واحد مسکن مددجویی در ارومیه افزود: طبق قانون برنامه ششم توسعه، هزینه مشاوره و آزمایش ژنتیکی زوجینی که مشکل مالی دارند باید از طرف نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی پرداخت شود.


وی ادامه داد: مشاوره پیش از ازدواج از عوامل مهم افزایش مهارت ها و ارتقای کیفیت زندگی و همچنین نقدپذیری زوجین است که در راستای تقویت بنیان خانواده و کاهش طلاق می توان بیش از پیش از آن بهره برد.


محسنی بندپی با بیان اینکه انجام آزمایش ها و مشاوره های ژنتیک در مدت اجرای برنامه ششم توسعه با هدف کاهش تولد نوزاد معلول، اجباری شد، اظهارداشت: طبق ماده 90 قانون برنامه ششم توسعه کشور، همه زوجین در آستانه ازدواج باید فرم ژنتیک را پر کرده و در صورت لزوم مشاوره ها و آزمایش های ژنتیک قبل از ازدواج را انجام دهند.


رئیس سازمان بهزیستی همچنین در خصوص آسیب های اجتماعی در آذربایجان غربی گفت: استقرار برنامه های درمانِ اجتماع محور در این استان مد نظر سازمان بهزیستی است و افزایش اورژانس های اجتماعی با هدف کنترل و پیشگیری آسیب های اجتماعی از سه شهرستان به هشت شهرستان در سال 96 در همین راستاست.


وی با اشاره به اینکه سه شهر ارومیه، خوی و مهاباد دارای اورژانس اجتماعی هستند، افزود: به زودی در شهرهای بوکان، سردشت، پیرانشهر، سلماس و میاندوآب نیز این مرکز راه اندازی می شود.
در ادامه همزمان با ایام مبارک دهه فجر با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل بهزیستی و جمعی از مسئولین به صورت نمادین از ۵۶ واحد مسکن مددجویی بهره برداری شد.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است