۳۸ درصد معلولان در زنجان معلول جسمی و حرکتی هستند

۳۸ درصد معلولان در زنجان معلول جسمی و حرکتی هستند

19 بهمن 1395

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از وجود ۱۹ هزار معلول در استان زنجان خبر داد و گفت: ۳۸.۲ درصد این معلولان جسمی و حرکتی هستند.

 

 محمد محمدی قیداری  در نشست رئیس سازمان بهزیستی با کارکنان بهزیستی شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره و سلطانیه افزود: ۲ هزار و ۶۳۸ نفر معلول در شهرستانهای ابهر، خرمدره و سلطانیه تحت پوشش بهزیستی هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: در این سه شهرستان ۷۸۲ نفر مستمری بگیر هستند و ۶۷۲ نفر پشت نوبت در سه شهرستان خرم‌دره، سلطانیه و ابهر است.

 

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: در شهرستان‌های خرم‌دره، سلطانیه و ابهر هزینه ازدواج پشت نوبتی زیاد است.

 

محمدی قیداری تاکید کرد: بهزیستی در تلاش برای ایجاد پایگاه‌های اجتماعی سلامت است و رویکرد بهزیستی ایجاد این پایگاه‌ها در حاشیه‌های شهر و مناطق کم برخوردار است.

 

وی به لزوم اشتغال‌زایی اشاره کردو گفت: سازمان بهزیستی بر این امرتاکید جدی دارد.

 

مدیر کل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: ۲ مرکز روزانه توانبخشی و ۲ مرکز شبانه در شهرستان‌های خرم‌دره، سلطانیه و ابهر فعالیت می‌کنند.

 

وی از وجود ۱۹ هزار معلول در استان زنجان خبر داد و گفت: ۳۸.۲ درصد این معلولان جسمی و حرکتی هستند. 

 

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه طرح CBR توانبخشی مبتنی بر جامعه از سال ۸۷ به صورت پایلوت در زنجان اجرایی شده است، تاکید کرد: در این طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه امور به معلولان سپرده می‌شود و در این طرح به معلولان، خانواده آنان و افراد که با معلولان ارتباط دارند آموزش های لازم  ارائه می شود. 

 

محمدی قیداری با بیان اینکه طرح CBR توانبخشی مبتنی بر جامعه از سال ۸۱ آغاز شد، افزود: در مرحله بعدی توانبخشی مبتنی بر جامعه مناسب‌سازی منازل مسکونی معلولان مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

مدیر کل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: در طرح CBR همه هزینه‌های درمان و مراتب درمانی برای معلولان مدنظر گرفته شده وتوانمندسازی، ایجاد اشتغال و ارائه وسایل توانبخشی از اهداف اجرای این طرح در روستاها است.

 

محمدی قیداری گفت: دهیاران، بخشداران و فرمانداران می‌توانند در اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه موثر باشند و در این میان  باید از ظرفیت این افراد برای اجرای مطلوب این طرح در استان زنجان استفاده شود.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است