اندام‌های مصنوعی که توسط سیستم عصبی کنترل می‌شوند

اندام‌های مصنوعی که توسط سیستم عصبی کنترل می‌شوند

20 بهمن 1395

محققان کالج سلطنتی لندن حسگری توسعه داده‌اند که از سیگنال‌های ارسال شده توسط نورون‌های ستون فقرات به عنوان دستورالعمل‌های اجرایی برای حرکت اندام‌ها مصنوعی استفاده می‌کند. با این روش اندام‌های مصنوعی مستقیما توسط سیستم عصبی بدن کنترل می‌شوند.

 

 محققان برای آزمایش این حسگر از شش داوطلب معلول که دست یا پای آن‌ها قطع شده بود کمک گرفتند و به منظور تقویت این سیگنال‌ها، با استفاده از عمل جراحی، مسیر نورون‌ها را تغییر داده و از اندام‌های آسیب دیده به عضلات سالم بیماران منتقل کردند. سپس سیگنال‌های دریافتی از این نورون‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و با سیگنال‌های ارسال شده در بدن افراد سالم مقایسه کردند تا بتوانند دستورالعمل‌های حرکتی اندام‌ها را شناسایی کنند.


درنهایت برای استفاده از این دستورالعمل‌ها به منظور کنترل اندام‌های مصنوعی، حسگر جدید را روی عضلات اندام آسیب دیده قرار دادند و آن را به اندام مصنوعی متصل کردند.


در جریان این تحقیقات داوطلبان توانستند مجموعه وسیع‌تری از حرکات را با استفاده از اندام مصنوعی انجام دهند. این حرکات شامل بالا و پایین بردن بازو و حرکات جانبی مچ دست است.


از آنجا که حسگر درون بدن ایمپلنت نمی‌شود، استفاده از این شیوه برخلاف اندام‌های مصنوعی که توسط مغز کنترل می‌شوند، نیازی به عمل جراحی و ایمپلنت مغزی ندارد.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است