معاون دانشگاه پیام نور: امکان دسترسی محتوای دروس پیام نور در تلویزیون فراهم شد

معاون دانشگاه پیام نور: امکان دسترسی محتوای دروس پیام نور در تلویزیون فراهم شد

21 بهمن 1395

معاون اداری مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور از راه اندازی سامانه آی پی تی وی در این دانشگاه خبر داد و گفت: محتوای دروس تمام رشته ها در این سامانه از طریق تلویزیون فراهم شده است.

 

فیصل حسنی در جمع خبرنگاران خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: این امکان در اولویت نخست برای دانشجویان معلول و خانم های خانه دار میسر شده است و این دانشجویان با رمزی که در اختیار می گیرند از مزایای این سامانه بهره مند می شوند.


وی با بیان اینکه رویکرد ما میسر شدن ادامه تحصیل برای همه افراد است افزود: 80 درصد دانشجویان پیام نور، زنان هستند و این سامانه به ادامه تحصیل آنان کمک می کند.


تلویزیون پروتکل اینترنت Internet Protocol TV یا تلویزیون تعاملی این است که چرا فرد دیگری باید تصمیم بگیرد مخاطب چه برنامه ای را تماشا کند و چه برنامه ای را نبیند.


از دید یک بیننده تلویزیونی آی پی تی وی بسیار ساده است؛ به جای دریافت برنامه های تلویزیونی از طریق امواج که از آنتن روی بام، دیش ماهواره یا کابل فیبر نوری به منزل وارد می شود، از طریق یک ارتباط اینترنتی می توان همزمان برنامه ها را بارگذاری کرد و دید.


اما اینترنت مورد استفاده برای آی پی تی وی اینترنت معمولی نیست که احتمالا 1 تا 10 مگا بایت در ثانیه اطلاعات را منتقل می کند؛ بلکه خط اینترنت پهن با پهنای باند 10 برابر بیشتر لازم است. در اینصورت می توان برنامه را روی دستگاه رایانه یا با یک ست تاپ باکس/ set top box (دستگاه گیرنده تلویزیون دیجیتال) متصل به تلویزیون برنامه ها را تماشا کرد.


معاون اداری مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور در باره سطح علمی دانشگاه پیام نور در میان سایر دانشگاه ها گفت: این دانشگاه مقام نخست در آموزش و مقام دهم در پژوهش را به خود اختصاص داده است.


حسنی خاطر نشان کرد: 30 درصد از پذیرفته شدگان در رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی از دانش آموختگان دوره کارشناسی پیام نور هستند و این نشان از سطح بالای این دانشگاه دارد.


وی از اجرای طرح آمایش در دانشگاه های پیام نور خبر داد و گفت: رشته ها، واحد ها و مراکز آموزشی در این طرح بررسی و آمایش می شوند و نتایج تا سوم اسفند مشخص می شود.


وی درباره افزایش شهریه ها در دانشگاه پیام نور گفت: شهریه ها در نیمسال گذشته برای دوره دکتری افزایش نداشته و سال آتی نیز افزایش ندارد، میزان افزایش شهریه در مقاطع کارشناسی ارشد بیشتر از 10 درصد نخواهد بود.


معاون اداری مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور به ریزش تعداد دانشجویان پیام نور در سال تحصیلی گذشته اشاره کرد و گفت: سال تحصیلی گذشته 100 هزار نفر از شمار دانشجویان کاسته شد اما امسال شمار دانشجو در مراکز مختلف افزایش یافت.


وی اظهار کرد: دانشگاه پیام نور تلاش دارد تا با فراهم شدن بسترهای لازم آموزش در فضای مجازی را توسعه داده و آموزش ها بیشتر از طریق کتاب های خودآموز و یا لوح فشرده و سی دی، از راه دور انجام شود.


به گفته حسنی، اکنون 500 مرکز پیام نو در 31 استان فعال است و 70 نمایندگی پیام نور نیز در خارج کشور راه اندازی شده است و 10 هزار کارمند و چهارهزار عضو هیات علمی در مراکز دانشگاهی پیام نور مشغول به فعالیت هستند.


وی درباره تعدیل نیرو در مراکز پیام نور گفت: به هیچ عنوان برنامه ای برای تعدیل نیرو نداریم.


وی افزود: اکنون 700هزار دانشجوی فعال و غیر فعال در دانشگاه های پیام نور تحصیل می کنند.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است