مرکز آموزشی و توانبخشی معلولان جسمی حرکتی آزادشهر گلستان راه اندازی شد

مرکز آموزشی و توانبخشی معلولان جسمی حرکتی آزادشهر گلستان راه اندازی شد

23 بهمن 1395

با حضور حسین نحوی نژاد معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل بهزیستی گلستان و مسئولان شهرستان آزادشهر، بهره برداری از مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی معلولان جسمی حرکتی این شهرستان واقع در شرق استان گلستان روز پنجشنبه آغاز شد.

 

ااین مرکز که توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است، ظرفیت پذیرش 50 نفر از معلولان جسمی حرکتی را دارد و در بخش های فیزیوتراپی، کار درمانی، گفتار درمانی، روانشناسی و خدمات پزشکی و پرستاری به معلولان خدمات می دهد.


برای تجهیز این مرکز بالغ بر 800 میلیون ریال هزینه و برای 5 نفر ایجاد شغل شده است.


به گفته محمد شایسته رئیس اداره بهزیستی آزادشهر، این مرکز چهارمین مرکز توانبخشی آزادشهر است که درمجموع 200 نفر ظرفیت دارند.


وی گفت: این شهرستان 2400 معلول دارد که 1150 نفر آنان معلول جسمی حرکتی هستند و اداره بهزیستی آزادشهر در مجموع 3400 پرونده با 12 هزار نفر جمعیت را تحت پوشش دارد.


وی افزود: 12 درصد جمعیت آزادشهر تحت پوشش بهزیستی هستند و نرخ معلولیت در آزادشهر 2.4 درصد است که یک درصد از میانگین کشوری بالاتر است.


افتتاح و اهدای 13 واحد مسکونی در نگین شهر از توابع شهرستان آزادشهر به خانوارهای دارای دو معلول، افتتاح مرکز توانبخشی شبانه روزی گنبدکاووس و افتتاح ساختمان اداری گالیکش از دیگر برنامه های معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در سفر به شرق استان گلستان است.


شهرستان آزادشهر با بیش از 80 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است