خدماتی که به معلولان ارائه می‌شود در آسیا بی‌نظیر است

خدماتی که به معلولان ارائه می‌شود در آسیا بی‌نظیر است

24 بهمن 1395

مدیرکل امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر 110هزار نفر از خدمات مراقبتی بهزیستی در کشور استفاده می کنند.

 

رامین رضایی  با اشاره به اینکه مراکز متعدد توانبخشی در سطح کشور فعال است، اظهار کرد: مراکز توانبخشی و مراقبتی روزانه، ویزیت در منزل و مراقبین خانگی از مراکز فعال در سطح کشور هستند.

 

وی با بیان اینکه همچنین مراکزی هستند که برای توانمندسازی جمعیت معلول خدماتی را انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: 900 مرکز توانبخشی در سه زمینه شبانه‌روزی، ویزیت در منزل و مراقبین در کشور تحت نظارت سازمان بهزیستی خدماتی را برای 110 هزار نفر از معلولان و سالمندان ارائه می‌کنند.

 

مدیرکل امور توانبخشی سازمان بهزیستی تصریح کرد: خدماتی که در کشور ایران برای معلولان ارائه می‌شود از نظر کیفی در سطح قابل قبولی است، که در منطقه آسیا بی‌نظیر بوده و حتی قابل مقایسه با کشورهای اروپایی است و در رتبه بالایی در جهان قرار دارد.

 

رضایی، یادآور شد: بسیاری از خدماتی که در سازمان بهزیستی در حال ارائه است متعلق به دولت تدبیر و امید است و این دولت تلاش دارد تا به کیفیت خدمات بپردازد و به این امر قائل هستیم که حقوق افراد معلول و کرامت این افراد بسیار بالا است.

 

وی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ سازمان بهزیستی بسیار بالا رفته است، گفت: در طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه بیشتر روستاها تحت پوشش قرار گرفتند که نشان دهنده‌ مسئولیت پذیری این سازمان نسبت به مددجویان است.

 

مدیرکل امور توانبخشی سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: امر توانبخشی از دو قسمت ارتقای توان جسمی و روانی و همچنین مراقبت از معلولان و سالمندان تشکیل می‌شود.

 

رضایی، تصریح کرد: استان مازندران با دارا بودن مولفه‌های بسیار خوب و همچنین مدیران توانمند توانسته رضایت سازمان بهزیستی را جلب کند و با پوشش خدمات و ضریب نفوذ نسبت به استان‌های دیگر پیشتاز بود.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است