تیشه‌گران: به دلیل کمبود اعتبار قادر به برگزاری اردو نیستیم

تیشه‌گران: به دلیل کمبود اعتبار قادر به برگزاری اردو نیستیم

27 بهمن 1395

دبیر فدراسیون ناشنوایان با اشاره به پایین بودن بودجه این فدراسیون در سال 95 گفت: باتوجه به این که سال آینده المپیک ناشنوایان را پیش‌رو داریم، امیدوارم وزیر ورزش و جوانان از نظر اعتباری نگاه ویژه‌ای به این فدراسیون داشته باشد.

 

مهران تیشه‌گران : در ارزیابی از وضعیت این فدراسیون برای شرکت در المپیک ناشنوایان، اظهار کرد: هر چند در ساختار این فدراسیون 22 رشته فعالیت می‌کند، اما تنها در 18 رشته انجام داریم و در طول سه، چهار سال‌ اخیر در چند رشته عملکرد موفقی داشتیم. البته اعتباراتی که از سوی وزارت ورزش و جوانان به این فدراسیون در سال‌های اخیر و سال 95 اختصاص پیدا کرده، به حدی پایین است که شاید به اندازه یک فدراسیون تک رشته‌ای نیز نباشد. البته اعتبارات فدراسیون امسال یک میلیارد تومان بود که به خاطر تعدد رشته‌ها این میزان بودجه جوابگوی مطالبات ما نبود.

 

او در پاسخ به این پرسش که آیا اقداماتی برای پارالمپیکی شدن ورزش ناشنوایان انجام دادید یا خیر؟ اظهار کرد: ما خیلی دوست داریم ورزش ناشنوایان نیز روزی پارالمپیکی شود و تحت حمایت کمیته ملی پارالمپیک قرار بگیرد، اما این چیزی است که فدراسیون جهانی ناشنوایان با IPE باید به توافق برسد و از دست فدراسیون خارج است. اگر این اتفاق رخ دهد از نظر انعکاس اخبار و هم از لحاظ جوایز به نفع ورزش ناشنوایان خواهد بود.

 

تیشه‌گران ‌اضافه کرد: با وجود این که سال آینده المپیک ناشنوایان را داریم، برخلاف بازی‌های المپیک و پارالمپیک، اخبار خوبی از این رویداد منعکس نمی‌شود و شاید تا زمان برگزاری کسی در جریان این رقابت‌ها نباشد.

 

وی درباره میزان اعتبارات این فدراسیون در سال آینده، گفت‌: با توجه به این که المپیک ناشنوایان را نیز در ترکیه خواهیم داشت، بر خلاف سایر فدراسیون‌ها که تنها 10 درصد به بودجه سال 96 آن ‌اضافه خواهد شد، این میزان برای فدراسیون ناشنوایان 20 درصد خواهد بود. از سوی دیگر چون ما تحت حمایت کمیته ملی المپیک و یا پارالمپیک نیستیم باید وزارت ورزش و جوانان به جز اختصاص بودجه خوب برای این فدراسیون در سال آینده اعتبار ویژه‌ای را نیز برای المپیک ناشنوایان پیش‌بینی کنند تا برای آماده‌سازی تیم با مشکل خاصی مواجه نشویم. البته بودجه پیشنهادی ما پنج میلیارد تومان است که امیدوارم تحقق پیدا کند.

 

تیشه‌گران گفت‌: به دلیل کمبود اعتبارات تا به الان در رشته‌های والیبال، فوتبال، کشتی آزاد و فرنگی، جودو، تکواندو، کاراته و دوومیدانی توانسته‌ایم حضور خود را در المپیک ناشنوایان قطعی کنیم. البته امکان دارد در رشته‌های تیراندازی، بدمینتون، تنیس روی میز، دوچرخه‌سواری، شنا و بولینگ نیز یک نفر را به این رقابت‌ها اعزام کنیم.

 

دبیر فدراسیون ناشنوایان با ابراز نارضایتی از وضعیت اعتباری فدراسیون، خاطرنشان کرد: به خاطر کمبود اعتبارات تا به امروز قادر به برگزاری خیلی از اردوها نبودیم و بسیاری از اردوها از جمله والیبال که در دوره قبل سوم شدیم، هنوز تمرینات خود را آغاز نکرده است. به همین خاطر تصور نمی‌کنم در این دوره از المپیک ناشنوایان بتوانیم مقام سومی والیبال را تکرار کنیم.

 

تیشه‌گران در پاسخ به این پرسش که تصور می‌کنید کاروان ایران در المپیک ناشنوایان چه جایگاهی را کسب کند؟ گفت‌: با توجه به این که وضعیت این فدراسیون نامشخص بود و کریمی نزدیک به چهار ماه است که ریاست فدراسیون را بر عهده گرفته، اکثر تیم‌ها برای شرکت در  المپیک ناشنوایان تازه تمرینات خود را شروع کردند و این شرایط خوبی برای ورزش ناشنوایان نیست. به‌ هر حال با این وضعیت ما اگر بتوانیم جایگاه هشتمی دوره قبل خود را تکرار کنیم کار بزرگی انجام دادیم. امید زیادی داریم که در رشته‌های کشتی، جودو، تکواندو، کاراته و فوتبال صاحب عنوان شویم.

 

دبیر فدراسیون ناشنوایان در پایان زمان برگزاری المپیک ناشنوایان را 27 تیرماه تا دهم مردادماه عنوان کرد و افزود: امیدوارم با اختصاص اعتبار ویژه‌ به فدراسیون ناشنوایان در سال آینده بتوانیم شرایط بهتری را برای ورزش ناشنوایان رقم بزنیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است