نابینایان آذربایجان‌شرقی به روی صحنه تئاتر می‌روند

نابینایان آذربایجان‌شرقی به روی صحنه تئاتر می‌روند

27 بهمن 1395

کارگردان تئاتر از اجرای دو نمایشنامه خوانی "سرزمین آفتاب" و "تنبل مرو به سایه" توسط نابینایان آذربایجان‌شرقی برای نخستین بار در استان خبر داد.

 

 مینا اکبری ناصر در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه دو نمایشنامه خوانی "سرزمین آفتاب" و "تنبل مرو به سایه" توسط نابینایان آذربایجان‌شرقی در کلان‌شهر تبریز برگزار می‌شود، اظهار کرد: جهت ایجاد انگیزه و اشتغال و حمایت از این قشر جامعه، با همکاری موسسه فرهنگی هنری نابینایان بصیر از 25 نفر نابینا در گروه سنی 7 تا 35 سال تست بازیگری گرفته شد و سپس افراد مستعد به این گروه نمایشی دعوت شدند.

 

وی افزود: در حدود هشت ماه گذشته به صورت حرفه ای کلاس های آموزشی به افراد مستعد نابینا تشکیل شد که ماحصل آن دو اجرای "سرزمین آفتاب" توسط بانوان و "تنبل مرو به سایه" توسط آقایان در یک سانس همزمان در تئاترشهر تبریز بر روی صحنه می‌رود.

 

مسئول گروه هنری اوج در ادامه با بیان در جامعه برای نابینایان و کم بینایان شغلی تعریف نشده، اظهار کرد: با توجه به اینکه هنر تئاتر، ارتباط تنگاتنگی با مخاطب و جامعه دارد، از این طریق می‌توان تمامی اقشار جامعه را به این سمت کشاند و بدین واسطه شغلی برای نابینایان استان تعریف کنیم.

 

وی همچنین هدف اصلی این گروه نمایشی را هنر درمانی و تئاتر درمانی عنوان کرد و افزود: می‌توان از طریق تئاتر، توانمندی‌های برخی از افراد را بروز دهیم و به همین طریق جلوی افسردگی‌ها و گوشه نشینی‌های نابینایان بگیریم.

 

گفتنی است، دو اجرای "سرزمین آفتاب" و "تنبل مرو به سایه" در یک سانس یک ساعته از اول اسفندماه به مدت 15 روز توسط نابینایان آذربایجان شرقی در تئاترشهر تبریز برگزار می‌شود و همچنین نمایش "عشق، برف و خون" نیز پس از این اجرا توسط گروه نمایش اوج بر روی صحنه می‌رود.


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است