پالار: در صورت رفع مشکل ویلچر به دنبال بهترین نتیجه در کانادا هستیم

پالار: در صورت رفع مشکل ویلچر به دنبال بهترین نتیجه در کانادا هستیم

27 بهمن 1395

سرمربی تیم‌ ‌ملی بسکتبال با ویلچر زیر 23 سال پس از مشخص شدن 12 تیم حاضر در مسابقات جهانی کانادا، گفت: اگر مشکل ویلچر حل شود، تلاش خواهیم کرد بهترین نتیجه را در کانادا کسب کنیم.

 

حسن پالار  از برگزاری اولین اردوی تیم‌ ‌ملی بسکتبال با ویلچر زیر 23 سال در اسفندماه خبر داد و اظهار کرد: اولین اردوی تیم‌ ‌ملی بسکتبال با ویلچر از 21 تا 28 اسفندماه در اصفهان یا زنجان برگزار خواهد شد. البته برای حضور موفق در مسابقات جهانی کانادا چهار اردو پیش‌بینی شده است که بنا داریم هر ماه قبل از اعزام به کانادا یک اردو برای تیم‌ ‌ملی برگزار کنیم تا بهترین نفرات را برای مسابقات جهانی کانادا انتخاب کنیم.

 

او از تیم‌های ترکیه، انگلستان، آلمان، ایتالیا و فرانسه، استرالیا، ژاپن، آمریکا، برزیل، آفریقای جنوبی و کانادا به عنوان 12 تیم حاضر در مسابقات جهانی بسکتبال با ویلچر زیر 23 سال عنوان کرد.

 

سرمربی تیم‌ ‌ملی بسکتبال با ویلچر زیر 23 سال در مورد وضعیت تیم ایران در مسابقات جهانی کانادا گفت‌: هنوز قرعه‌کشی انجام نشده و ما منتظریم تا ببینیم با کدام تیم‌ها هم‌گروه خواهیم شد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مشکل ویلچر بازیکنان برای شرکت در مسابقات جهانی کانادا حل شده است یا خیر؟ افزود: برای خرید ویلچرهای مدرن و استاندارد به فدراسیون جانبازان و معلولان درخواست دادیم، اما فدراسیون هنوز به درخواست ما پاسخ مثبت نداده است. هم‌چنین به فدراسیون پیشنهاد اعزام یک تورنمنت برون مرزی قبل از شرکت در مسابقات جهانی کانادا را داده بودیم که به دلیل برگزار نشدن هیچ تورنمنتی در مدت زمان اعزام تیم به مسابقات، مورد موافقت قرار نگرفت.

 

سرمربی تیم‌ ‌ملی بسکتبال با ویلچر زیر 23 سال زمان برگزاری مسابقات جهانی بسکتبال با ویلچر زیر 23 سال را 20 تا 27 خرداد ماه به میزبانی تورنتو کانادا عنوان کرد و گفت‌: امیدوارم تا زمان اعزام تیم به این رقابت‌ها، مشکل ویلچر بسکتبالیست‌ها برطرف و ویلچرهای مدرن و استاندارد برای بازیکنان جهت حضور در مسابقات جهانی خریداری شود.

 

او در ارزیابی از وضعیت تیم‌های حاضر در مسابقات جهانی کانادا خاطرنشان کرد: تمام تیم‌ها چون نمایندگان قاره‌های مختلف هستند و از کانال مسابقات انتخابی گزینش شدند، حریف جدی برای تیم ایران محسوب می‌شوند و نمی‌توان هیچ تیمی را دست کم گرفت. البته روی تیم‌های آمریکا، انگلیس، ترکیه و استرالیا شناخت لازم را داریم، اما نسبت به بقیه تیم‌ها اطلاعات کافی نداریم. به‌ هر حال به دنبال راهی هستیم تا با تهیه فیلم بازی سایر تیم‌ها، با دست پر راهی کانادا شویم.

 

سرمربی تیم‌ ‌ملی بسکتبال با ویلچر زیر 23 سال در پایان اظهار کرد: با توجه به این که دومین اردوی تیم‌ ‌ملی بسکتبال با ویلچر از 21 فروردین‌ماه آغاز می‌شود، از هیات‌های ورزش جانبازان و معلولان استان‌ها این تقاضا را دارم که با در اختیار گذاشتن امکانات لازم به بسکتبالیست‌های جوان، شرایطی را برای آن‌ها فراهم کنند که بعد از پایان اولین اردو در اسفند بسکتبالیست‌های جوان رها نشوند و امکان انجام تمرین در خارج از اردو را نیز  داشته باشند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است